Lege nouă pentru toți proprietarii de automobile: Cum veți scăpa „de o experiență usturătoare pe plan financiar”

Publicat: 19 02. 2013, 14:17
Actualizat: 29 07. 2014, 19:37

Service-urile auto trebuie să asigure proprietarilor mașinilor aflate în reparații posibilitatea de a asista la intervenția care se face asupra autovehiculului. Astfel, potrivit unui proiect de lege adoptat astăzi de deputați, service-urile vor fi obligate să amenajeze un spațiu special în acest sens sau să instaleze camere, astfel încât clienții să poată vedea cum se lucrează la mașini.

De asemenea, proprietarii autoturismelor, nemulțumiți de calitatea intervențiilor oferite de service, pot depune o contestație care trebuie verificată în termen de maxim șapte zile de RAR. Inițiativa, votată astăzi astăzi de Camera Deputaților, în calitate de cameră decizională, obligă service-urile auto să asigure o mai mare transparență în efectuarea lucrărilor.

„Oferim șansa proprietarului unui autoturism ca în service să asiste la intervenția care se face propriei mașini și să conteste. Există începând cu acest act normativ un registru de contestații, iar la un număr de contestații, se repetă auditul efectuat de RAR la service. Dacă se întâmplă de două ori în 12 luni se suspendă licența service-ului”, a declarat deputatul PSD Iulian Iancu.

El a precizat că de multe ori proprietarii autoturismelor trec printr-o „experiență usturătoare din punct de vedere financiar și neplăcută din punctul de vedere al tratamentului”.

„Este o provocare pentru service să fie transparent, să-i explice și să-i arate clientului toate intervențiile pe care le face la mașină, să explice uneori costul foarte ridicat al intervenției, oferă șansa beneficarului că este sigur că ceea ce se întâmplă la mașina lui este în concordanță cu prestația spusă de service”, a adăugat social-democratul.

Iancu a subliniat că multe service-uri au amenajat deja astfel de spații de unde proprietarii pot urmări operațiunile desfășurate asupra mașinii lor.

„Dacă service-ul nu are un asemenea spațiu, montează o cameră de luat vederi, iar omul are încredere că service-ul este de calitate. RAR-ul are obligația în termen de șapte zile să verifice contestația, RAR și-a asumat această răspundere, de aceea s-a impus un termen de șapte zile”, a spus Iulian Iancu.