Propunere pentru schimbarea ambalajelor de la McDonald’s. „Ar trebui să fie precum ambalajele la țigări”

Publicat: 23 03. 2015, 18:08

Aaron Schultz a spus că etichetarea corespunzătoare a alimentelor reprezintă un pas vital pentru cei care doresc să știe ce mănâncă. „Oamenii nu pot lua decizii bune, deoarece dețin foarte puține informații. Dincolo de bucata de pui prăjit și cele nouă tipuri de mirodenii din meniu, mai există și alte ingrediente”, a declarat Schultz.

Schultz a postat pe internet imaginea unui ambalaj de hamburger Big Mac, cu inscripția „Big Macs Make Big Children” și o fotografie cu doi copii obezi. „Așa cum pachetele de țigări au rolul de a demonstra efectele fumatului asupra corpului uman, ambalajele de la fast-food ar putea funcționa după același principiu”, a precizat Schultz, potrivit Daily Mail.

O statistică recentă arată că 25% dintre copiii australieni cu vârsta între 5 și 17 ani sunt supraponderali sau obezi. Schultz, un tată din Tasmania, a început să se implice în campanii pentru o alimentație sănătoasă după ce a observat că marile restaurante fast-food încearcă să își promoveze produsele chiar și la competițiile sportive, la care participă copiii săi.

foto: captură Daily Mail

„Sunt un tată obișnuit, îngrijorat de produsele nesănătoase cu care sunt ademeniți copiii mei”, a explicat Schultz. „Aceștia nu pot merge nici măcar la un eveniment sportiv, fără să fie „asaltați” de reclame la fast-food. Doresc să elimin reclamele la produse nesănătoase din competițiile sportive.

James Paterson, directorul adjunct al Institutului de Afaceri Publice din Australia, a declarat că oamenii au dreptul să fie informați cu privire la ceea ce consumă, dar nu crede că guvernele ar trebui să oblige companiile să includă avertismente cu privire la sănătate, făcând aluzie la fenomenul consumului de țigări: „Nu știm exact dacă oamenii au renunțat la fumat din cauza pachetelor de țigări neetichetate sau a majorării de prețuri”. Contactată de Daily Mail Australia, compania McDonald’s nu a dorit să comenteze inițiativa lui Aaron Schultz.