Președintele Volkswagen a respins mereu intrarea în Formula 1, iar acum a plecat. Urmează o decizie mare

Publicat: 28 04. 2015, 14:36
Actualizat: 05 02. 2019, 03:34

Piech, președintele Comitetului Director al VW Group, s-a opus intrării Volkswagen în Formula 1 din cauza conflictului pe care îl are cu administratorul drepturilor comerciale ale F1, Bernie Ecclestone.

În contrast cu Piech, Winterkorn este cunoscut ca un partizan al extinderii Volkswagen în sporturile cu motor.

Interesul Volkswagen pentru Marele Circ este încurajat de succesul global de marketing înregistrat de grupul rival Daimler, de care aparține campioană mondială, Mercedes AMG.

Mai mulți membri ai Comitetului Director al VW consideră Formula 1 ca fiind un instrument promoțional global mai eficient decât cele în care este implicată compania prin programele ei de sporturi automobilistice.

Pe lângă VW și Audi, printre mărcile grupului se numără Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda și Seat.

Volkswagen Group este implicat în acest moment în trei programe sportive: cu Porsche și Audi în Campionatul Mondial de Anduranță, cu Audi în Campioantul German de Turisme (DTM) și cu Volkswagen în Campionatul Mondial de Raliuri.

Valoarea globală a publicității de care a beneficiat Mercedes în aparițiile televizate din sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Formula 1 a fost de 2,8 miliarde de dolari.

În comparație, valoarea publicității de care a beneficiat VW prin programele sale din motorsport a fost estimată la 30 de milioane de dolari.

Mercedes a cheltuit suma netă de 145 de milioane de dolari în Formula 1, fără a include aici banii primiți de la sponsori și de la Ecclestone. Cheltuielile similare ale VW în sporturile în care a participat au fost de peste 2,5 ori mai mari – 350 de milioane de dolari.