47,6 milioane de euro pentru modernizarea sistemului 112. Ce beneficii aduce proiectul

Publicat: 28 08. 2018, 15:50
Actualizat: 28 03. 2019, 00:45

„Am semnat un proiect important în beneficiul românilor. Este vorba de o nouă investiție care prevede modernizarea infrastructurii sistemului național unic pentru apeluri de urgență 112, o nouă investiție prin care se modernizează acest sistem, 112. Proiectul are o valoare de 47,6 milioane de euro și are o perioadă de implementare de 36 de luni și constă în modernizarea componentelor de hardware și software pentru un răspuns mai prompt al agențiilor de urgență la solicitările cetățenilor aflați în situații de urgență”, a declarat ministrul Afacerilor Europene, Rovana Plumb.

Printre beneficiile proiectului de investiții se numără: „Mecanisme mai eficiente de gestionare a resurselor și echipajelor de intervenții, creșterea capacității de răspuns la solicitările cetățenilor, reducerea timpului de așteptare de la 59 la 54 de secunde, alertarea automată a structurilor ce pot intervenii în situații de amploare, dar și apeluri de urgență cu transmisii video și imagini de la locul evenimentului”.

„Semnarea contractului de finanțare prin fonduri externe nerambursabile înseamnă procesul de modernizare a unei infrastructuri critice naționale și prin care furnizăm un serviciu vital în situații din domeniul urgențelor”, a declarat directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, Ionel Sorinel Vasilca.

Obiectivul investiției prevede modernizarea sistemului informatic 112 pentru un răspuns mai prompt al agențiilor de urgență.

Rovana Plumb a precizat că, în cei 13 ani de funcționare, au fost primite peste 64 de milioane de apeluri reale la numărul unic 112.