ANAT: Litoralul pierde peste 100.000 de români pentru că nu sunt curse aeriene spre Constanța

Publicat: 11 12. 2013, 14:22
Actualizat: 04 02. 2019, 07:59
Peste 100.000 de turiști români renunță să vină pe litoral din Cluj-Napoca, Timișoara, Iași sau Târgu Mureș pentru că nu au curse aeriene spre Constanța și pierd mult timp cu trenul sau mașina, mulți dintre ei alegând să plece în străinătate, potrivit lui Alin Burcea, prim-vicepreședintele ANAT.

Peste 100.000 de turiști români renunță să vină pe litoral din Cluj-Napoca, Timișoara, Iași sau Târgu Mureș pentru că nu au curse aeriene spre Constanța și pierd mult timp cu trenul sau mașina, mulți dintre ei alegând să plece în străinătate, potrivit lui Alin Burcea, prim-vicepreședintele ANAT.

„Am solicitat Tarom să facă curse interne, de exemplu Cluj-Constanța sau Timișoara-Constanța. Clujenii nu mai vin pe litoral. Dacă din Cluj ajung în Mallorca în trei ore, sunt nebuni să facă 12 ore cu mașina până la Neptun?”, a declarat Burcea agenției MEDIAFAX.

Oficialul ANAT a spus că în aceeași situație sunt și turiștii din Iași, Timișoara sau Târgu Mureș.

„Peste 100.000 de turiști care pleacă din diverse orașe din țară în străinătate ar veni pe litoralul românesc dacă ar avea curse aeriene spre mare. Una dintre decizii, mai ales când ai copii, este că trebuie să ai un transport ieftin. Transportul cu avionul pe litoral dus-întors ar trebui să coste maxim 130 de euro, însă problema la noi este că nu sunt deloc curse pe litoral”, a afirmat Burcea.

El a adăugat că ANAT așteaptă de la Tarom schimbarea politicii comerciale.

„Dacă până acum primeam ofertele pentru chartere în februarie pentru luna mai, acum am primit-o în octombrie. Pentru chartere am vrea să avem oferta din august, cum se face în lumea civilizată. Dacă nu își schimbă politica, nu va mai lua nimeni chartere de la ei”, a completat Burcea.

Totodată, ANAT solicită Tarom și ca abonamentele pe cursele interne ale operatorului aerian național să se poată cumpăra și din agențiile de turism.

„Acum le dau doar agențiile lor de la Tarom din țară, ca să-și justifice venitul. Dacă noi, 1.000 de agenții, le vindem produsul, ce nevoie mai au de 15 agenții care au costuri și salarii? Abonamentele pe curse interne sunt o piață foarte bună, dar o țin doar pentru ei, ca să își justifice încasările. Dacă ne-ar lăsa să vindem, ar crește numărul abonamentelor”, a mai spus Burcea.