Anunțul MECS: când începe înscrierea în clasa PREGĂTITOARE

Publicat: 14 01. 2016, 23:31

Astfel, potrivit proiectului privind înscrierea în clasa pregătitoare, în 22 februarie are loc afișarea, la sediul unității de învățământ și al inspectoratului școlar și pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor tip de înscriere în învățământul primar, iar între 29 februarie și 18 martie părinții copiilor care urmează să fie înscriși în clasa pregăttitoare trebuie să completeze, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, cererile tip de înscriere, care vor fi validate zilnic, la unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea, în intervalul orar 8,00-20,00 (luni-vineri), respectiv 9,00-13,00 (sâmbăta). Tot în această perioadă se vor depune și valida cererile-tip de înscriere de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala specială.

Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare va începe în 21 martie, când Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar va procesa cererile-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și va repartiza la școala de circumscripție copiii ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere.

Între 22 și 24 martie va avea loc procesarea, la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți, a cererilor părinților care solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Tot acum vor fi admise sau respinse cererile acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare, urmând ca membrii consiliului de administrație al unității de învățământ să valideze lista candidaților admiși în această fază și să marcheze, în aplicația informatică, cererile – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.

Potrivit aceluiași proiect, în 25 martie 2016 va avea loc procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție.

În zilele de 25 și 26 martie, în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar și al unităților de învățământ, se vor afișa candidații înmatriculați, numărul de locuri rămase libere și lista copiilor neînscriși după prima etapă.

În data de 29 martie va începe etapa a doua de înscriere în clasa pregătitoare pentru copiii care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă și se va încheia în 8 aprilie. Astfel, între 30 martie șí 8 aprilie vor fi depuse cererile-tip de înscriere, la secretariatul unității de învățământ aflată pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă, urmând apoi validarea acestor cereri.

Între 11 -15 aprilie vor fi procesate, la nivelul unităților de învățământ, cererile-tip de înscriere depuse de părinți, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile și vor fi completate, în aplicația informatică, datele din aceste cereri-tip de înscriere pentru candidații admiși în această etapă.

În 15 aprilie, vor fi afișate, la fiecare unitate de învățământ, listele finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

În perioada 18 – 22 aprilie vor fi centralizate și soluționate de către inspectoratul școlar cererile părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ și vor fi rezolvate orice alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.