Auchan, Carrefour și Cora, AMENZI totale de 18,8 MILIOANE EURO pentru FIXAREA PREȚURILOR în cadrul promoțiilor

Publicat: 31 01. 2019, 11:11
Actualizat: 25 03. 2019, 20:33

Consiliul Concurenței a sancționat retailerii Auchan, Carrefour și Cora, precum și patru furnizori ai acestora cu amenzi totale de 87,71 milioane lei (aprox. 18,8 milioane euro), pentru fixarea prețurilor în cadrul promoțiilor desfășurate în magazine, în perioada 2010-2016.

Consiliul a constatat că în anumite cazuri prețurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.

 

Companiile sancționate sunt: Auchan Romania SA – 36.563.004 lei (7,84 milioane euro); Carrefour România SA – 26.995.645 lei (5,79 milioane euro); Romania Hypermarche (Cora) SA – 12.410.834 lei (2,66 milioane euro); Quadrant-Amroq Beverages SRL – 5.984.053 lei (1,28 milioane euro); Star Foods EM SRL – 3.930.920 lei (843.599 euro); Strauss România SRL – 1.785.767 lei (383.236 euro); Nelson Prod SRL – 3.113 lei (9.252 euro).

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigației, Consilul a  sancționat atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

 

Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii, precizează comunicatul instituției de control.

Amenzile aplicate de Consiliul Concurenței se virează integral către bugetul de stat.

Companiile sancționate pot ataca decizia autorității de concurență la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare. Reamintim că, în anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009. Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancționate au contestat sancțiunile Autorității de Concurență, procesele aflându-se pe rolul instanțelor.

 

Consiliul Concurenței încurajează companiile implicate în înțelegeri anticoncurențiale să contacteze autoritatea de concurență, să își recunoască participarea la încălcare și să furnizeze dovezi privind înțelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanțiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.