Calea Victoriei va deveni stradă pietonală. Care sunt planurile lui Sorin Oprescu

Publicat: 14 01. 2015, 20:35

Primarul general din București și-a anunțat intenția de a transforma Calea Victoriei în stradă pietonală. Oprescu a explicat, într-un interviu, că, în primă etapă, porțiunea de drum dintre Piața Victoriei și hotelul Hilton va putea fi circulată doar de pietoni în weekend-uri.

„De cinci ani, Bulevardul Kiseleff, între str. Ion Mincu și Piața Victoriei, este folosit pentru activități sportive în aer liber în fiecare weekend pe timpul verii. Intenționăm ca de la jumătatea acestui an sâmbăta și duminica să transformăm Calea Victoriei, între Piața Victoriei până la Hilton în strada pietonală. A doua fază va fi de la statuia lui Carol la bulevardul Regina Elisabeta. A treia fază va fi de la bulevardul Regina Elisabeta până la Splai, ca o prelungire a Centrului Istoric”, a explicat Oprescu, într-un interviu acordat Hotnews, răspunzând unor întrebări ale cititorilor.

Mai mult, primarul Capitalei s-a lăudat și cu schimbările pe care le-a făcut în aceeași zonă, punând accent pe inaugurarea benzii speciale pentru bicicliști, dintre Piața Victoriei și Universitate.

„De-a lungul a patru ani 480.000 de oameni mi-au cerut să fac Calea Victoriei cum era în interbelic. Sâmbăta și duminica, dacă te plimbai pe Calea Victoriei, nu aveai ce face. Acum au început să apară cafenele și restaurante și ai unde să iți plimbi copiii. Am făcut pista de biciclete fiindcă face parte din axa Nord-Sud și este la cererea bicicliștilor. Sunt totuși 480.000 de oameni care au cerut asta”, a mai spus Sorin Oprescu.

Calea Victoriei a fost reabilitată, lucrările fiind finalizate în noiembrie 2014. Astfel, numărul benzilor de circulație a fost redus de la patru la două și au fost amenajate benzi pentru biciclete.

De asemenea, au fost lărgite trotuarele, iar pe carosabil a fost amenajată o pistă pentru bicicliști, cu o lățime de trei metri, separată de benzile destinate autovehiculelor printr-o bordură înaltă de 10 centimetri. Bicicliștii au la dispoziție acum o bandă unică, pe partea stângă a străzii (pe sensul dinspre Piața Victoriei către Universitate) pe care se circulă în ambele sensuri.

Proiectul a fost terminat în 9 luni și a costat 8,7 milioane euro.