Când va fi gata calea ferată între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni

Publicat: 18 10. 2016, 18:04

Proiectul implică reabilitarea ?i electrificarea sectorului feroviar Bucure?ti-Odăile, care va costa aproximativ 39 de milioane de euro ?i construc?ia unei noi linii ferate, în valoare de 14,35 milioane de euro, de la Odăile la Aeroportul Henri Coandă ?i a unui terminal feroviar ?i subtraversarea DN1. Costul total al interven?iei este de 88,88 milioane de euro, inclusiv TVA și va fi asigurat din fonduri europene și cofinanțare de la bugetul de stat.

Călătoria Bucure?ti-Otopeni va dura 18 minute, iar pre?ul unui bilet întreg va costa 3,9 lei. Construcția liniei ferate va asigura legătura Aeroportului Otopeni cu Gara de Nord București, cu cartierele și localitățile limitrofe Bucureștiului, inclusiv Polul de Cercetare „Laser Valley”, dar ?i cu rețeaua feroviară națională.

„Dorim să asigurăm legătura aeroportului nu numai cu Bucure?tiul, dar ?i cu alte ora?e, Ploie?ti, Brasov, ca oamenii să poată ajunge la Otopeni ?i ne gândim chiar la legături poate cu sudul Bulgariei, să atragem pasagerii care altfel ar merge la Sofia, să vină într-un timp relativ scurt aici, la Otopeni”, sus?ine ministrul transporturilor.

Prima etapă a proiectului feroviar implică construirea legăturii feroviare până la aeroport și a unui terminal temporar în apropiere de terminalul Sosiri al aeroportului, cu o durată de implementare de 18 luni, din octombrie 2016 până în aprilie 2018. Frecven?a trenurilor va fi de 16 pe zi, în re?eaua na?ională, în timp ce 2-4 trenuri pe oră vor circula către Bucure?ti. În a doua fază se va construi terminalul subteran multimodal metrou-tren, până în 2020, iar atunci vor circula 30 de trenuri pe zi, la nivel na?ional, în timp ce numărul de trenuri care vor ajunge în Capitală se va mic?ora, ajungând la 1-2 pe oră, în timp ce metroul va circula de 4-6 ori pe oră.

Lucrările vor fi realizate în regie proprie de CFR (Infrastructură), ceea ce va scurta durata de implementare, întrucât nu vor mai exista licita?ii sau contesta?ii, explică ministrul transporturilor.

„CFR are la ora actuală 23.000 de salaria?i. Tocmai am finalizat procesul de preluare a sec?iei de mecanizare ?i repara?ie a infrastructurii feroviare. Am preluat 1.300 de oameni, care, printr-o relocare, vor fi inclu?i în acest proiect pentru execu?ie. Deci, oameni avem, utilaje de între?inere ?i de refac?ie (n.n. – înlocuirea de componente feroviare uzate) avem. Vom mai avea nevoie de ni?te utilaje grele, de săpătură ?i de transport pământ pe care le vom achizi?iona în cadrul proiectului”, a spus Marius Chiper, directorul general al CFR.

Proiectul implică procese de expropiere, iar CFR a finalizat procesul de documenta?ie ?i a identificat terenurile necesare. Suprafa?a de expropiere este estimată la 90.000 de metri. Momentan, compania este în faza de elaborare a proiectului tehnic.

Alternativa trenului va fi linia de metrou, care va fi finalizată în 2021?i va avea un cost de implementare de un miliard de euro, potrivit Ministerului Transpoorturilor, proiectul fiind finan?at de la bugetul de stat ?i din împrumuturi.