Câți bani face RATB din publicitatea din stații și de pe vehicule

Publicat: 15 04. 2017, 13:27
Actualizat: 16 04. 2017, 09:04

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a încasat din publicitatea de pe vehicule aproape 930.000 de euro, în 2016, suma fiind mai mică față de cea din anul precedent, când a raportat un total de 1,35 milioane de euro, datorită decorării autobuzelor Bucharest City Tour.

În anul 2015, RATB a încasat 935.593 de euro din publicitatea găzduită pe vehicule și 100.000 de euro din decorarea vehiculelor din linia Bucharest City Tour.

Potrivit RATB, „în anul 2016, veniturile din publicitate au scăzut, întrucât companiile specializate au redus bugetele alocate”. Astfel, RATB a încasat 928.598 de euro din publicitatea găzduită pe vehicule, dar din decorarea autobuzelor Bucharest City Tour nu s-au înregistrat venituri.

Potrivit ofertei de tarife publicitare practicată de RATB în 2016, publicată pe site-ul companiei, pentru o decorare totală a unui autobuz Mercedes, o companie trebuie să plătească 2.000 de euro. În funcție de valoarea pachetului pe care îl achiziționează, prețul pentru zona de amplasare a reclamei variază între 1.300 și 1.800 de euro. Spre exemplu, dacă valoarea contractului trece de 400.001 euro, firma plătește 1.300 de euro pentru decorarea totală a unui autobuz. Cu cât valoarea unui contract scade, cu atât crește prețul unitar pentru decorare. Astfel, dacă valoarea unui contract este între 50.001 și 100.000 de euro, decorarea totală a unui autobuz va costa 1.800 de euro.

În cazul troleibuzelor Irisbus, comparativ cu autobuzul Mercedes, prețul pentru decorare scade. Spre exemplu, dacă valoarea contractului trece de 400.001 euro, firma plătește 1.040 de euro pentru decorarea totală a unui vehicul și 1.440 de euro, dacă un contract are valoarea cuprinsă între între 50.001 și 100.000 de euro.

Flota RATB cuprinde 1.480 de mijloace de transport, precizează RATB.

RATB nu are în administrare stațiile de autobuz, acestea fac obiectul unui contract între Primăria Municipiului București (PMB) și SC Euromedia Group SA, companie care activează în industria de publicitate outdoor.

Sumele încasate de PMB pentru publicitatea pe care a găzduit-o în stațiile de autobuz au fost în valoare de 1.733.600 de lei (383.539 de euro) în anul 2016 și de 1.669.558 de lei (369.371 de euro) pentru anul 2015.

Tarifele solicitate de PMB pentru închirierea spațiului publicitar sunt de 40 de euro pe lună pe o față de panou publicitar dintre cele montate în stațiile RATB, conform actului adițional de la contractul de concesiune încheiat cu SC Euromedia Group SA.

„Sumele încasate de Primăria Municipiului București se fac venit în bugetul instituției, veniturile bugetare astfel obținute se utilizează pentru a finanța partea de cheltuieli aprobată în buget”, se arată în răspunsul transmis către MEDIAFAX.

Printre firmele care folosesc spațiile de publicitate din stațiile RATB se regăsesc Carrefour, Reserved, Mango, Mega Image și Marionnaud.