Câți bani s-au cheltuit în primele 12 ore de Black Friday. Tranzacție-record în „minutul de aur”

Publicat: 18 11. 2016, 14:08
Actualizat: 18 11. 2016, 16:44

„Date pentru intervalul orar 00.00-11.30 indică o valoare totală de 36,5 milioane lei, reprezentând 75% din valoarea totală de anul trecut. Pe categorii de produse, IT&C (telefoane, televizoare, gadget-uri) au reprezentat 72% din totalul vânzărilor, apoi fashion 6%, iar home&deco, jucăriile, florile și celelalte articole au reprezentat 21%. La categoria fashion s-au înregistrat deja peste 91% din totalul vânzărilor de anul trecut, când Black Friday a fost pe 20 noiembrie”, au explicat, la centrul de monitorizre PayU România, reprezentații companiei. În total, au avut loc 48.836 de tranzacții, coșul mediu de cumpărături fiind de 769 de lei.

A fost și un „minut de aur”, la ora 08:10, când s-au încheiat peste 500 de trAnzacții pe minut. Tranzacția-record în aceste prime ore a avut valoarea de 143.000 de lei.

Clienții care cumpără online de la retailerii din România nu provin doar din România, ci din 42 de țări, primele în topul internațional din acest an (în cele 12 ore de monitorizre din data de 18 noiembrie) fiind Ungaria, Bulgaria, Marea Britanie și Italia. În 2013, cumpărătorii Black Friday România au provenit din 81 de țări, apoi în 2014 din 75 de țări, iar în 2015 – din 95 de țări, mai arată datele PayU România. „Explicația pentru faptul că vin tot mai mulți cumpărători din alte state constă în faptul că România se numără printre puținele țări în care se organizează campania Black Friday, iar cumpărătorii sunt interesați de aceste reduceri. România prezintă o atractivitate mai mare, astfel că și fenomenul are, aici, o amploare mult mai mare. Retailerii români vor organiza o zi similară – Black Friday – în acest an în Ungaria și Bulgaria”, adeclarat pentru MEDIAFAX Marius Costin, Country manager PayU România.

La centrul de monitorizare a tranzacțiilor Black Friday, din sediul PayU România, sunt afișate grafice care indică evoluția minut cu minut a vânzărilor, diversele tipuri de erori apărute în sistem (de soft, de hard sau specifice plăților electronice), timpul de răspuns al acceptatorilor de plăți și un top al băncilor prin intermediul cărora se desfășoară viramentele.

PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii, lider pe piețele din Europa Centrală și de Est, și procesează tranzacții pentru comercianți precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile. În România, PayU lucrează cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days și alții.

Evenimentul Black Friday, introdus în România în 2011, a cunoscut o evoluție constantă de-a lungul anilor. Numărul de tranzacții, volumele tranzacționate, coșul mediu de cumpărături, numărul de țări care s-au alăturat evenimentului din România – toate au înregistrat creșteri semnificative, îndeosebi în ultimii trei ani.

„În România, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o acțiune de lichidare de stocuri de o zi, așa cum a fost gândit și cum se desfășoară în SUA, ci mai curând o acțiune care generează consum, un instrument de marketing folosit, în cazul unor comercianți, chiar mai bine de o lună. Analiza cifrelor de la un an la altul ne demonstrează că suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere”, a mai spus Marius Costin.