Ce a găsit ANPC pe piața de comerț electronic: cartea care îți garantează creșterea în înălțime dacă o citești în 15 zile

Publicat: 25 03. 2014, 13:50
Actualizat: 02 02. 2019, 19:49

„În ultimii doi ani comerțul online a căpătat noi dimensiuni, ne-am confruntat și cu inovații în acest segment de piață, sunt câteva exemple nesemnificative și sunt cazuri izolate, nu putem vorbi de un segment de piață cu grave abateri la comercializare, nici vorbă. Chiar zilele trecute pe un site constatam că, dacă un consumator cumpără o carte și o citește în 10 – 15 zile, poate să crească în înălțime”, a spus Mirona Veronica Daia, director al Direcției de Control și Supraveghere Piață în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), marți, la conferința Mediafax Talks about Digital Europe.

Daia a precizat că operatorii care recurg la acest tip de practici vor fi sancționați corespunzător.

Ea a mai spus că, în politica ANPC, nu doar controlul, ci și informarea consumatorului reprezintă un aspect important.

„Consumatorul trebuie să știe că, indiferent de produsul sau serviciul achiziționat, are posibilitatea de a denunța unilateral contractul într-un termen de 10 zile fără alte costuri suplimentare cu excepția costurilor de transport. Dacă operatorul economic nu informează asupra acestui lucru, el (consumatorul, n.r.) are dreptul de a denunța (contractul, n.r.) în 90 de zile”, a spus Daia.

Totodată, ea a menționat că ANPC încurajează consumatorii să recurgă la comerț online ca la o alternativă, cu avantajele sale.

Prezentă la conferința Mediafax Talks about Digital Europe, Irina Lucan-Arjoca, directorul general al Oficiului Român pentru Drepturi de Autor (ORDA), a spus că, în domeniul drepturilor de autor, agenda digitală urmărește „deschiderea la conținutul online legal prin simplificarea acordării licențelor în domeniul drepturilor de autor”.

Ea a menționat că un aspect deosebit de important este misiunea ORDA de supraveghere și control față de organismele de gestiune colectivă (OGC), arătând că „numărul crescut al acestora a generat un soi de competiție care nu ar trebui să-și aibă locul”, dat fiind că este vorba despre asociații, și nu societăți comerciale.

„Din acest punct de vedere, transparența față de titularii de drepturi și față de autoritățile publice trebuie să fie asigurată în egală măsură de toate organismele care funcționează în domeniu în România”, a mai spus directorul general al ORDA.