Ce se întâmplă cu românii lăsați fără vacanțe de agenția de turism Funtrip World. Anunțul Ministerului Turismului

Publicat: 14 02. 2017, 17:24
Actualizat: 27 09. 2018, 22:11

În urma sesizărilor primite la Ministerul Turismului, reprezentanții Direcției Generale Autorizare și Control Turism au efectuat în data de 01.02.2017 un control la sediul Agenției de turism Funtrip World, în strada Maiorului, nr.16, sector 2, București, se arată în răspunsul Ministerului Turismului, formulat la solicitarea MEDIAFAX.

Astfel, la controlul efectuat, s-a constatat ca agenția de turism nu mai funcționează la sediul pentru care s-a emis licența de turism, drept urmare a fost întocmită Nota de constatare nr.1565/01.02.2017.

„Menționăm că agenția de turism Funtrip.World deține polița de asigurare Nr. 43786/02.03.2016 privind rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de către turist, în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism, emisă de către Omniasig S.A. pentru suma de 50.000 dolari americani, valabilă până la 02.03.2017, conform datelor deținute în acest moment de către Minister. În conformitate cu art.45 din O.P.A.N.T. 65/2013 și ca urmare a faptului că operatorul economic în cauză nu a solicitat încetarea definitivă a activității la sediul respectiv, a fost transmisă catre S.C. Funtrip S.R.L. o Notificare prin care acesta a fost invitat la sediul Ministerului Turismului în vederea prezentării documentelor agenției de turism. În cazul neprezentării, dupa 15 zile de la data primirii notificării prin scrisoare recomandată, licența de turism se retrage din oficiu”, se arată în răspunsul Ministerului Turismului.

Până în prezent au fost primite la Ministerul Turismului un număr de 11 sesizări din partea turiștilor cu privire la neprestarea serviciilor turistice de către agenție.

Deoarece nu s-a reușit contactarea reprezentanților agenției, nu se cunoaște în acest moment numărul total al turiștilor care au de recuperat sume plătite pentru excursiile ce nu au mai avut loc, și nici totalul prejudiciului.

Ulterior retragerii licenței de turism, toate sesizările primite vor fi transmise de către Ministerul Turismului spre Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) pentru cercetare în vederea identificării elementelor constitutive ale faptei de înșelăciune, după caz, conform competențelor legale.