CFR CĂLĂTORI. Trenurile internaționale, introduse progresiv după 1 iulie

Publicat: 24 06. 2020, 15:58
Actualizat: 24 06. 2020, 16:02
(Foto - ilustrativ: MEDIAFAX FOTO)

CFR Călători anunță că va repune în circulație progresiv trenurile internaționale, începând cu 1 iulie, suspendate din cauza pandemiei de coronavirus, potrivit unui comunicat al CFR Călători.

În urma negocierilor purtate cu operatorii feroviari OBB din Austria și MAV Start din Ungaria, se va relua circulația prin frontierele feroviare Curtici – Lokoshaza și Episcopia Bihor – Biharkerestesz.

Astfel, vor fi puse în circulație trenuri internaționale cu plecare din București Nord, Brașov, Timișoara Nord spre Budapesta și Viena.

Compania a mai anunțat că, în urma acordului primit din partea administratorului feroviar BZD din Bulgaria, vor fi repuse în circulație, din data de 6 iulie, trenurile internaționale 1095 și 1094 pe ruta București Nord – Ruse și retur, conform mersului din extrasezon, având în vedere faptul că nu s-a obținut încă acordul pentru circulația feroviară către Salonic și Halkali/Istanbul.

„Vom reveni la circulația corespunzătoare sezonului estival spre/dinspre Sofia, Salonic, Halkali/Istanbul în condițiile în care administrațiile feroviare partenere ne vor transmite acordul de circulație pe teritoriul țărilor lor”, a informat CFR Călători, citată de Mediafax.

Compania reamintește că, în trenuri, masca de protecție este obligatorie pe toată durata călătoriei.

”Trenurile Soarelui”, pregătite pentru mare. Când repornesc spre litoralul românesc

Trenurile Soarelui repornesc spre litoralul Mării Negre la sfârşitul lunii iunie, dar din 12 iunie o serie de trenuri care vin din ţară în Bucureşti și-au prelungit parcursul până în Mangalia, a declarat directorul general al CFR Călători, Dan Costescu.

„Trenurile Soarelui le avem în program pentru că într-un fel este evenimentul anului şi pentru CFR Călători. Au început pregătirile atât pentru vehicule, cât şi pentru personal. Sunt 51 de persoane din toată ţara care sunt detaşate în Mangalia pentru deservi aceste trenuri la cap de secţie şi vagoanele vor intra şi ele în pregătiri în diverse etape”, a spus Costescu, pentru Agerpres.ro.

Cu ce viteză medie merg trenurile care circulă în România

Viteza medie cu care se poate circula pe infrastructura feroviară din România este de 68,86 km/h, iar la data de 30 august 2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km, se arată în raportul Corpului de control al primului-ministru, efectuat la Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” – S.A. (CFR SA).

„Potrivit informaţiilor transmise de CFR SA, la data de 30.08.2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km. Ca urmare a instituirii restricţiilor de viteză, a fost diminuată viteza medie tehnică cu care se poate circula pe infrastructura feroviară la 68,86 km/h, în comparaţie cu viteza proiectată a reţelei de 86,30 km/h. Cu titlu de exemplu, viteza medie tehnică pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov este de 66,78 km/h, în timp ce viteza proiectată pe această distanţă este de 122,54 km/h (…) CFR SA a efectuat întreţinere, reparaţii şi reînnoiri într-un procent scăzut, fapt ce a condus la apariţia unui număr mare de restricţii de viteză, puncte periculoase şi închiderea unor linii, afectând astfel siguranţa feroviară şi implicit limitarea vitezei de circulaţie a trenurilor în raport cu viteza planificată”, se precizează în documentul, citat de Agerpres.ro.