Cineva de la bordul aeronavei China Eastern Airlines, prăbușite în martie, ar fi provocat teribilul accident aviatic în care au murit 132 de oameni, cel mai grav din ultimii 28 de ani produs în China

Publicat: 18 05. 2022, 10:12
Sursa foto: Profimedia

Prăbușirea avionului China Eastern Airlines în luna martie a fost produsă intenționat de cineva de la bordul aeronavei, potrivit datelor din cutia neagră recuperată de anchetatori, transmite Reuters. Potrivit informațiilor, cineva din cabina de pilotaj a produs intenționat accidentul aviatic, potrivit unor surse apropiate anchetei, citate de Wall Street Journal.

Astfel, anchetatorii se concentrează acum pe acțiunile echipajului de zbor, după ce investigația preliminară nu a găsit niciun indiciu privind o defecțiune tehnică, a declarat un oficial de la compania aeriană Western a declarat pentru Reuters.

Compania Boeing, care a fabricat aeronavei, a refuzat să comenteze înainte de finalizarea anchetei. De asemenea, nici Comisia Națională pentru Siguranța în Transporturi din SUA nu a dorit să comenteze.

Amintim că, în martie, un avion Boeing 737-800, care se îndrepta din Kunming la Guangzhou, s-a prăbușit în munții din Guangxi, după ce a intrat subit în picaj de la altitudinea de croazieră, omorându-i pe cei 123 de pasageri și 9 membrii ai echipajului de la bord. Este cel mai grav accident aviatic din China continentală produs în ultimii 28 de ani.

După ce investigațiile preliminare au arătat că nu erau probleme tehnice la aeronavă, China Eastern a reluat folosirea avioanelor 737-800.

Filmul prăbușirii avionului

Cei 132 de pasageri ai aeronavei Boeing 737-800 implicată în recenta tragedie aviatică din China au căzut cu o viteză de 66,6 metri pe secundă, arată, într-o analiză pentru Gândul, pilotul Cezar Osiceanu. Surse apopiate anchetei au dezvoluit că ei au fost „complet incinerați” în incendiul care a urmat impactului cu un munte.

Conform schemei prezentate, intrarea în picaj s-a facut la nivel 290 circa 7.000 de metri, a avut o ușoară scădere a pantei de coborârare, urmată de un picaj vertical până la 2.200 de metri înălțime, acolo unde s-a înregistrat o încercare aproape reușită de redresare a avionului, a explicat pilotul Cezar Osiceanu.

În urma acestei încercări de redresare, avionul a urcat circa 350 de metri, după care iar a plonjat în picaj pănă la lovirea solului.