Compania Google, acuzată că și-ar fi indus în eroare utilizatorii pentru a obține acces la datele personale ale acestora. Ce riscă gigantul

Publicat: 27 07. 2020, 15:51
Actualizat: 27 07. 2020, 16:05
Sursă foto - caracter ilustrativ

Luni, autoritatea australiană de reglementare în domeniul concurenței a acuzat Google Alphabet că a indus în eroare consumatorii pentru a obține permisiunea de utilizare a datelor personale ale acestora pentru a le livra reclame personalizate.

De asemenea, autoritatea a anunțat că va solicita „o amendă de milioane de dolari” pentru Google în acest caz, pentru a servi drept exemplu, informează site-ul agenției de presă Reuters.

Anunțul vine în contextul în care presiunea la nivel mondial în ceea ce privește confidențialitatea datelor personale este în continuă creștere, politicienii americani și europeni axându-se în ultima perioadă pe modul în care companiile din domeniu se folosesc de datele utilizatorilor.

În documente prezentate în instanță, Comisia australiană pentru Concurență și Protecția Consumatorilor (ACCC) a acuzat Google că nu a primit în mod explicit consimțământul și nu a informat în mod corespunzător utilizatorii despre o modificare a termenilor și condițiilor din 2016 prin care compania utilizează informațiile personale din conturile Google asociindu-le cu activitățile de navigare ale utilizatorilor pe site-urile care nu aparțin Google.

„Această modificare a adus foarte mulți bani Google. Din punctul nostru de vedere, compania a obținut aceste sume printr-un comportament înșelător”, a declarat Rod Sims, președintele ACCC.

Autoritatea de reglementare adaugă că modificarea termenilor a permis Google să lege istoricul de navigare al milioane de consumatori cu identitatea acestora, oferindu-i companiei o putere disproporționată pe piață.

„Considerăm că Google a indus în eroare consumatorii australieni în legătură cu ceea ce plănuia să facă cu datele lor personale, inclusiv cu datele despre activitatea de pe internet a acestora de pe site-uri care nu aparțin Google”, a spus Sims.

Google respinge acuzațiile autorităților australiene

Cu toate acestea, Google susține că modificarea este opțională și consimțământul consumatorului a fost solicitat prin notificări la vedere și ușor de înțeles.

„Dacă un utilizator nu și-a dat consimțământul, experiența sa cu produsele și serviciile noastre a rămas neschimbată”, a spus un purtător de cuvânt al Google.

În iunie 2016, Google a modificat formularea politicii sale de confidențialitate, renunțând la un paragraf potrivit căruia nu va asocia datele cunoscute sub numele de „cookie-uri” cu informațiile personale ale utilizatorilor.

Astfel, noua politică stipulează următoarele: „În funcție de setările contului, activitatea dvs. pe alte site-uri și aplicații poate fi asociată cu informațiile personale pentru a îmbunătăți serviciile Google”.

Autoritatea de reglementare din Australia susține că Google a folosit datele pentru a oferi publicitate țintită, o sursă importantă de venit pentru companie și nu a informat clar consumatorii cu privire la schimbările din politica sa de confidențialitate.

Autoritatea de reglementare a deschis o acțiune în instanță în acest caz și ar putea cere o amendă de „milioane de dolari” de la Google, fără a preciza, însă, o sumă exactă.