Cuc reacționează: Axinia trebuia să semneze contractul de 800 mil. de euro, ca statul să nu piardă finanțarea

Publicat: 22 10. 2019, 16:34

„Constat, însă, o serie de vicii logice în afirmatiile domnului Axinia exprimate public: pe de o parte, afirmă că «pe legislație se putea semna contractul» (este vorba despre contractul pentru modernizarea tronsonului Brașov- Sighișoara, loturile 1 Brașov – Apața și 3 Cața – Sighișoara) și, pe de alta parte, afirmă că, dacă l-ar fi semnat «ar fi intrat sub incidența altor legi». Pe de altă parte, gândesc ca ar fi fost util ca procurorii să afle de la domnul Axinia faptul că acest contract nu este semnat nici până în prezent, dar și faptul ca acest contract la care dânsul face referire trebuia semnat pentru a nu pierde o finanțare europeană de 800 milioane euro, oferita prin programul CEF – Connecting European Facilitiesâ”, a declarat Cuc.

Ministrul a mai adăugat că toate guvernele anterioare au fost acuzate că nu au folosit banii europeni sau că i-au pierdut „din motive stupide”, iar programul său de guvernare avea ca prioritate valorificarea acestor fonduri. „Toate Guvernele de până acum au fost acuzate fie că nu folosesc banii europeni, fie că tergiversează birocratic implementarea unor proiecte europene, fie că pierd oportunități de finanțare din bani europeni pentru motive stupide. Mi-am asumat, în calitate de ministru, inclusiv dupa discuții purtate cu reprezentanți ai Comisiei Europene, să iau decizii in interesul statului român și să pun în mișcare lucruri necesare acestei țări. Decizia mea s-a inscris în realizarea unui program de guvernare care avea ca prioritate fundamentală atragerea și folosirea de fonduri europene în interesul statului roman. Reamintesc faptul că, în mandatele mele ca ministru, am lansat proiecte de peste 10 miliarde de euro, aflate în diverse stadii de implementare”, a mai afirmat ministrul.

Răzvan Cuc a mai spus despre Constantin Axinia că „demonstrează, încă odată, că a fost mai degraba un spirit conservator și retrograd, și că este preocupat de polemici mediatice în plină campanie electorală, pesemne de dragul unor promisiuni făcute de alții în a-și recupera postul”.

Ministrul interimar al Transportului a anunțat pe 13 octombrie că CFR Infrastructură avea de făcut restructurări în același termen cu CNAIR-ul (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), iar pe 14 octombrie, directorul CFR SA a fost demis. La acel moment Constantin Axinia declarat pentru Mediafax că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiții în valoare de sute de milioane de euro. Constantin Axinia a fost audiat marți la DNA.