Cum a rezolvat MAE criza turiștilor români blocați de două zile pe aeroportul din Lisabona: Toți ajung acasă luni noapte

Publicat: 28 08. 2017, 20:57

„În cursul dimineții zilei de 28 august 2017, o echipă din cadrul misiunii diplomatice de la Lisabona s-a deplasat din nou la aeroport, pentru a continua demersurile de asistență și sprijin a cetățenilor români. Totodată, Ambasada României la Lisabona a continuat să întreprindă diligențe susținute pe lângă compania aeriană pentru îmbarcarea, în cel mai scurt timp, a tuturor cetățenilor români, având în vedere obligația contractuală a acesteia”, precizează MAE.

Cei mai mulți pasageri vor sosi la București cu o cursă specială directă, iar alții cu escale la Viena sau Munchen.

„Astfel, majoritatea cetățenilor români s-au îmbarcat și revin în țară cu o cursă specială directă, operată de TAP Portugal, pe ruta Lisabona-București. Restul cetățenilor români se vor întoarce în România tot în cursul zilei de astăzi cu alte curse, cu escală prin Viena, respectiv Munchen. Cetățenii români sunt asistați pe perioada tranzitului de consuli din cadrul Ambasadei Românei la Viena, respectiv al Consulatului General al României la Munchen”, se mai precizează în comunicat.

Cei 35 de turiști, plecați prin intermediul agenției Paralela 45, care au fost blocați două zile în Lisabona, au fost relocați de TAP Portugal pe o cursă care ajunge luni seara în București, informează agenția de turism. Turiștii se pot adresa companiei aeriene pentru obținerea despăgubirilor, turoperatorul asigurând asistență juridică pentru fiecare caz în parte, informează Paralela 45.

Reprezentanții agenției acuză compania aeriană TAP Portugal de lipsă de comunicare și de informare a turiștilor. „Această situație a fost generată exclusiv de compania TAP Portugal, de la care nu am primit nicio informare prealabilă asupra anulării zborurilor. Nici în clipa de față nu cunoaștem motivul acestor anulări. Am fost astfel în situația să nu ne putem informa turiștii despre ce se întâmplă și când vor ajunge în țară, chiar dacă am fost permanent în legătură cu ei”, a declarat Ondina Dobriban, director general Paralela 45.

Cei 35 de turiști ar fi trebuit să revină duminică noaptea în țară, după ce zborul inițal, programat sâmbătă, a fost anulat.