Cum s-ar descurca România dacă mâine ar izbucni un conflict la Marea Neagră?

Publicat: 18 02. 2018, 11:58

Forța navală a României la Marea Neagră este inferioară celei rusești, însă România fiind mebru NATO, comparația trebuie privită la nivelul alianței, scrie Ziarul Financiar.

Astfel, conform analizei Stratfor din 2016, NATO are capabilități numerice superioare la Marea Neagră față de forța navală a Rusiei, la aproape toate capitolele, în afară de unul singur – aviația navală.

Submarinele din Marea Neagră sunt în număr de 21, dintre care 14 ale NATO (Turcia 13 și Bulgaria 1), în timp ce Rusia la momentul analizei avea 5, dar a mai adăugat în 2017 încă două submarine cu propulsie diesel-electrică, a anunțat Ministrul Apărării din Rusia, conform navaltoday.com.

Marina română nu are în prezent niciun submarin în serviciu, însă Ministrul Apărării, Mihai Fifor, a anunțat în februarie anul acesta că Forțele Navale Române vor fi înzestrate cu trei astfel de piese, scrie Mediafax.

La capitolul resursă umană, NATO are la Marea Neagră 59.200 de militari, din care 48.000 ai Turciei, 7.100 ai României și 4.100 ai Bulgariei, conform datelor din 2016. 

Armata Rusiei are 11.000 de oameni care operează la Marea Neagră.

Dintre navele de luptă de elită, fregatele ocupă un loc important, NATO dispunând de 23 de nave din această categorie, în timp ce Rusia are doar două, însă dispune de un distrugător și un cuirasat. Bulgaria are 4 fregate, Turcia 16 și România 3 care urmează să fie modernizate, conform lui Mihai Fifor, citat de Mediafax.

Corvetele sunt nave de luptă de tonaj redus, cu excelente calități nautice care îndeplinesc misiuni de escortă, misiuni împotriva submarinelor și avioanelor sau ca patrule de coastă. România dispune de 4 astfel de piese, Turcia are 8 în Marea Neagră, iar Bulgaria 3, însumând 15 piese ale NATO, față de cele 11 ale Rusiei.

Ministrul Apărării Mihai Fifor a menționat că că ședința de Guvern din săptămâna 5-11 februarie va fi trecut și proiectul de Hotărâre privind achiziția a patru corvete multifuncționale, astfel încât acest contract să poată fi semnat până la sfârșitul anului, condiția fiind ca navele să fie produse în țară, scria Mediafax în data de 2 februarie.

CITEȘTE CONTINUAREA ÎN ZIARUL FINANCIAR