Doar jumătate din ONG-urile românești se promovează online

Publicat: 13 07. 2015, 17:38

Cele mai multe dintre aceste ONG-uri invocă lipsa de resurse și lipsa de cunoaștere cu privire la modalităților de aplicare, potrivit studiului citat într-un comunicat remis MEDIAFAX.

Totodată, majoritatea oamenilor nu au încredere și nu ajută ONG-urile deoarece acestea nu reușesc să comunice eficient cu grupurile-țintă și comunitățile, se mai arată în studiul „Cât de prezente sunt ONG-urile printre români?”, realizat de iVOX.ro, în perioada 1-31 martie, pe un eșantion format din 7.713 persoane.

În acest context, Asociația „Europa Digitală” continuă proiectul național „WEB-ONG”, demarat în luna ianuarie 2015, în România, prin care și-a propus să dezvolte capacitățile de promovare a ONG-urilor, implicit să crească încrederea românilor în organizațiile neguvernamentale. Proiectul prevede construirea paginilor web pentru cele aproximativ 30% dintre ONG-urile care nu dețin website de prezentare, deși acest lucru este obligatoriu atunci când acestea aplică la orice tip de finanțare.

Totodată, prin aderarea la proiectul „Web-ONG”, se facilitează accesul ONG-urilor la diverse granturi internaționale, printre care și Google Ad Grants for nonprofits, care oferă organizațiilor o sponsorizare lunară de 10.000 de dolari, pe care o pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google.

Potrivit comunicatului, în primul trimestru al anului, conceptul „Web-ONG” s-a bucurat de un succes, iar Asociația „Europa Digitală” a devenit primul ONG partener certificat Google din România, având în echipă cinci specialiști Google certificați, coordonați de președintele Remus Lucuț, de asemenea specialist Google certificat.

„Ne bucurăm foarte mult că proiectul WEB-ONG a avut succes în România, dovadă face faptul că am obținut certificatul de Partener Google și am reușit să integrăm sistemele TIC în activitatea ONG-urilor din România, să creștem rata de absorbție a fondurilor naționale și internaționale oferite pentru dezvoltarea organizațiilor non-profit și, mult mai important, să creștem gradul de încredere a populației în organizațiile neguvernamentale. Drumul nostru nu se oprește aici, mai avem foarte mult de muncă, dar suntem ferm convinși că societatea civilă, reprezentată de ONG-uri, va deveni un factor cheie în ecuația democrației din țara noastră. Prin munca noastră, ne dorim să facilităm interacțiunea și comunicarea între organizațiile non-profit, comunitate, Guvern etc. și să stimulăm coperări între ONG-uri”, declară Remus Lucuț, președintele Asociației „Europa Digitală”.

Înscrierile la proiectul dedicat ONG-urilor se pot face pe website-ul http://europadigitala.ro/web-ong.