Explicațiile RATB: de ce călătoria cu tramvaiul 21 durează de trei ori mai mult decât ar trebui

Publicat: 20 01. 2016, 11:12

Pe linia tramvaiului 21, singurul mijloc de transport in comun cu care se poate ajunge in centrul orasului din Soseaua Colentina (autobuzele si troleibuzele fiind blocate in trafic), circula zilnic doar 18 tramvaie, informează b365.ro.

Astfel, la orele de varf calatorii se inghesuie ca sardinele, deseori fiind nevoiti sa astepte mai multe tramvaie pentru a putea urca. In plus, dimineata, o singura statie, intre strada Sportului si Soseaua Fundeni, este parcursa si in 30 de minute din cauza ca tramvaiul nu are banda unica, iar soferii merg pe linia acestuia.

„In prezent, pe linia 21 sunt programate sa circule, zilnic, 18 tramvaie, la interval de succedare de 4-5 minute in perioada de maxima solicitare dimineata si 5-6 minute dupa-amiaza, respectiv 6-7 minute in restul zilei. Avand in vedere fluxurile de calatori determinate pe acest traseu, relativ constante de-a lungul anului, ca urmare a specificului activitatilor desfasurate in aceasta zona, preponderent comerciale, programul de circulatie al liniei 21 nu variaza in functie de sezon. In conditiile resurselor limitate disponibile pentru acest tip de transport, oferta programata in ultimii ani nu a putut fi suplimentata, insa, a fost mentinuta”, se arata intr-un raspuns trimis de RATB.

In realitate insa, de foarte multe ori, tramvaiele nu vin in 5-7 minute din cauza ca raman blocate in trafic la orele de varf.

Soseaua Colentina este una dintre arterele foarte aglomerate ale Bucurestiului, fiind poarta de intrare in Capitala atat pentru navetistii din satele limitrofe, dar si pentru traficul auto din zona Urziceni – Buzau – Moldova.

„In Capitala, asigurarea serviciului de transport public este influentata negativ de blocarea cailor de rulare a tramvaielor de catre participantii la trafic, de producerea evenimentelor de circulatie, a incidentelor soldate cu pagube in urma actelor de vandalism si agresiune indreptate atat asupra vehiculelor, cat si a personalului de bord. De asemenea, perturbarile de ritmicitate sunt cauzate si de anumite defectiuni la mijloacele de transport, care impun retragerea acestora din traseu pentru remediere”, explica reprezentantii RATB situatia.

Dupa modernizarea Soselei Colentina si a Caii Mosilor, Primaria Capitalei a pus separatoare rutiere din plastic pentru linia de tramvai, dar soferii le-au rupt, iar municipalitatea nu le-a mai inlocuit.

Daca nu sunt masini blocate pe linie, de la un capat la altul, tramvaiul face circa 35 de minute. Dar din cauza soferilor care blocheaza linia, la orele de varf, de la un capat la altul tramvaiul face si o ora si jumatate.