Firea vrea să facă două linii de tramvai suspendate. Care vor fi rutele

Publicat: 13 03. 2018, 13:32
Actualizat: 13 03. 2018, 15:19

„Într-o perioadă scurtă de timp, am început deja pregătirile tehnice, vom demara lucrările pentru o linie de monorail, este vorba despre tramvai suspendat și material rulant. Este vorba despre 80 de tramvaie suspendate, care vor fi implicate în acest concept”, a explicat Firea, în cadrul seminarului „Împreună pentru dezvoltare durabilă – Dezvoltarea regiunii București-Ilfov”, organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabilă al Secretariatului General al Guvernului.

Edilul Bucureștiului a explicat că aceste tramvaie vor circula pe două rute, prima fiind București-Măgurele, iar a doua va lega Capitala de zona de nord, spre Ploiești.

Gabriela Firea a prezentat o serie de proiecte prin care Municipalitatea își propune fluidizarea traficului în București, cum ar fi extinderea pasajului Domnești sau construirea unei stații de căle ferată.

„Demarăm, în foarte scurt timp, un nod lângă pasajul Domneștie, o zonă vulnerabilă, ce va fi realizat de CNAIR prin extindere la patru benzi și linie de tramvai rapid din prelungirea Ghencea până la Centură.(…) Pasul următor va fi construirea unei stații de căi ferate în aceste locații și introducerea transportului local de călători pe centura feroviară. Trasportul urban pe calea ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp, ce rețeaua ferată din București stă neultilizată de aproape 30 de ani”, a adăugat Firea.

Primarul general a readus în discuție necesitatea constituirii unor parcări în zonele periferice ale Capitalei care i-ar ajuta pe cei care locuiesc în afara Bucureștiului.

„De asemenea, dorim realizarea unei parcări de tipul park and ride, unde navetiștii să poată să lase mașina în siguranță și să se transfere către centrul orașului cu mijlocul de transport în comun. Chiar de luna viitoare, vom demarara construcția unei parcări de tip park and ride de la capărtul șoselei Pantelimon, lângă CORA, cu stație de tramvai în acea zonă. Acest concept va fi extins la toate ieșirile din București, la intersecția șoselei de centură cu A1, A2, A3, DN1, până la DN7”, a menționat primarul.

Firea a reiterat, în cadrul acestui seminar, dorința primăriei de a primi în administrare metroul, astfel, toate proiectele de dezvoltare a transportului public subteran fiind plătite de la bugetul local.

„Cât privește licitația pentru cele 400 de autobuze, comisia de licitație și-a încheiat activitatea, a declarat un câștigător, ceilalți participanți au depus contestații. Suntem în această perioadă legală de rezolvare a contestațiilor. Sperăm să se finalizezea cât mai curând această procedură și să semnăm contractul”, a mai spus edilul capitalei.