Firea vrea să introducă o nouă TAXĂ AUTO: „Avem foarte multe rable în București”

Publicat: 24 10. 2017, 16:43
Actualizat: 26 03. 2019, 00:04

„Printr-o consultare publică adecvată,  credem că se va ajunge și la instituirea unei taxe de centru pentru protejarea mediului înconjurator, a clădirilor de patrimoniu, și pentru decongestionare. (…) Avem foarte multe rable în București. Cetățenii ar dori să folosească transportul în comun, dar nu este unul de calitate, nu putem să dăm vina pe cetățeni că nu s-a înnoit cum ar trebui parcul auto în ultimii 20 de ani. Facem tot ce este omenește să recuperăm aceste întârzieri”, a spus edilul, fără să dea, însă, un termen până la care va fi introdusă aceasta. 

Primarul General a ținut să precizeze că va face un sondaj ca să afle ce își doresc bucureștenii pe această temă și că e nevoie de o astfel de taxa pentru reducerea poluării, mai ales în zona central, acolo unde traficul este foarte intens. Totuși, șoferii nu vor plăti nimic în plus până când nu vor fi implementate și celelalte programe ale PMB, precum terminarea parcărilor de reședință și a celor de tip park&ride sau cumpărarea de autobuze noi. 

Firea cere o derogare de la Guvern ca să poată împrumuta mai mulți bani la Primărie

De asemenea, Gabriela Firea s-a declarat nemulțumită de faptul că pragul de împrumut impus tuturor primăriilor este de 21 de milioane de euro, argumentând că nu e normal ca suma să fie aceeași și pentru orașele cu 3.000 de locuitori și pentru cele cu trei milioane și precizând și că Primăria București ar putea încheia un acord de 100 de milioane de euro cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru achiziția a încă 200 de autobuze și cofinanțarea unui proiect de termoficare. 

Astfel, primarul general a cerut de la Guvern o derogare de la această regulă: „Am aflat și noi cu stupoare că există o limită de 21 de milioane de euro pentru achizițiile primăriilor”, a spus Gabriela Firea la o dezbatere economica.net. 

„Cerem ajutorul Guvernului, lui Ionuț Mișa. Pentru aceste 100 milioane de euro, trebuie să achităm o cofinanțare de 49%”, a explicat aceasta, adăugând că soluția este să se facă o derogare pentru municipiile mari și în funcție de proiect.

Ce șanse sunt ca taxa de mediu să fie implementată în Capitală

După ce Gabriela Firea a anunțat că Primăria Capitalei îi va întreba pe bucureșteni dacă doresc introducerea unei taxe de mediu, consilierii generali au precizat, pentru agenția de presă MEDIAFAX, că un astfel de proiect este dificil de implementat.

Unii dintre consilierii generali au declarat, pentru MEDIAFAX, că un astfel de proiect nu a fost discutat la nivelul primăriei.

„Ideea doamnei Firea este una bună, mai ales că este inspirată din alte capitale mult mai civilizate, precum Londra, însă primăria de la noi nu are capacitatea să implementeze un astfel de proiect, pentru că nu este capabilă de așa ceva. Doamna Firea probabil vrea să copieze ce se intamplă în alte orașe, dar nu este suficient. În primul rând, consultarea pe care vrea să o facă la nivelul populației trebuie să fie una exrem de bine documentată, ca oamenii să înțeleagă de ce este nevoie de o astfel de taxă. Altfel, populația va percepe doar faptul că se introduce o nouă taxă, pe care, evident, o vor refuza. Cred că un astel de proiect va fi un eșec, la fel ca implementarea culoarului unic”, a declarat, pentru agenția de presă MEDIAFAX, Roxana Wring, consilier general CGMB din partea USR.

„Nu s-a discutat așa ceva în cadrul aparatului din primărie sau în Consiliul General. Este probabil o idee, nu este pe agenda primăriei. Este extrem de greu de implementat așa ceva, pentru că logica traficului în București este nord-sud și est-vest, iar un astfel de proiect ar schimba întreaga structură a traficului. Peste un astfel de proiect trebuie să investești masiv în infrastructură sute de milioane de euro pentru cele două inele din interior precum și Centura Capitalei”, a declarat, pentru agenția de presă MEDIAFAX, Cristian Ciucu, consilier general CGMB din partea PNL.

Pe de altă parte, viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, susține că ideea a fost discutată în cadrul Consiliului General: „Este un proiect foarte bun, nu vedeți că nu mai avem loc de atâtea mașini? S-a discutat acest proiect în Consiliu, că doar nu suntem veniți cu pluta”, a declarat, pentru agenția de presă MEDIAFAX, Aurelian Bădulescu, consilier general CGMB din partea PSD-UNPR și viceprimar al Capitalei.