Firmele care se ocupă de deszăpezire în București, amendate pentru a doua zi consecutiv

Publicat: 06 01. 2016, 17:48

Nemulțumirile inspectorilor primăriei vizează sectoarele 2, 3, 4, 5 și 6, în timp ce în sectorul 1 drumurile au fost curățate corespunzător.

Firma Romprest asigură deszăpezirea în sectoarele 1 și 5, Supercom – în sectorul 2, Rosal – în sectorul 3, Rebu – în sectorul 4 și Urban în sectorul 6.

Conform aceluiași comunicat, dintre cele 416 persoane juridice, din care 217 asociații de proprietari, somate marți pentru că nu au curățat zăpada și gheața de pe trotuarele aferente imobilelor unde domiciliază sau își desfașoară activitatea, 23 au primit amenzi în cunatum de 39.000 de lei.

Primarul interimar al Capitalei, Răzvan Sava, a cerut operatorilor de salubrizare să deszăpezească prioritar zonele de acces către spitale și stații de ambulanță, precum și traseele pe care circulă troleibuze și autobuze.

Răzvan Sava avertizează că acțiunile de control vor continua și în zilele următoare, atât la persoane fizice, cât și la firme.

Potrivit unei hotărâri a CGMB din 2010, proprietarii de clădiri sau spații comerciale au obligația să înlăture zăpada de pe trotuare, gheața și țurțurii formați în perimetrul clădirilor pe care le dețin, în maxim 24 de ore de la încetarea ninsorii. Amenzile pentru nerespectarea acestor obligații sunt între 200 și 500 de lei pentru persoane fizice și de la 500 la 2.000 de lei pentru persoane juridice.

Primăria Capitalei a pus la dispoziția bucureștenilor numerele de dispecerat 0800.800.868 și 021.9844 pentru semnalarea eventualelor probleme generate de zăpadă sau ger, dar și a prezenței în stradă sau scări de bloc a persoanelor fără adăpost, pentru a fi duse la centrele sociale.