Fondatorul Apple, Steve Jobs, cel mai influent om de afaceri din lume

Publicat: 15 02. 2012, 11:24
Actualizat: 24 02. 2012, 21:33
Fondatorul Apple, Steve Jobs, în prezent președinte și director general al companiei, ocupă primul loc într-un top al celor mai influenți 25 de oameni de afaceri din lume, care evaluează abilitatea acestora de a își atinge obiectivele, prin aptitudini interpersonale, potrivit revistei Fortune.

Fondatorul Apple, Steve Jobs, în prezent președinte și director general al companiei, ocupă primul loc într-un top al celor mai influenți 25 de oameni de afaceri din lume, care evaluează abilitatea acestora de a își atinge obiectivele, prin aptitudini interpersonale, potrivit revistei Fortune.

Următoarele poziții în clasament revin, în ordine, lui Rupert Murdoch, președintele și directorul general al grupului media News Corp, și lui Lloyd Blankfein, președintele grupului financiar Goldman Sachs. Locul patru este împărțit de directorul general al Google, Eric Schmidt, și de fondatorii și președinții grupului, Larry Page și Sergei Brin, iar pe poziția a cincea se clasează Warren Buffett, președintele Berkshire Hathaway.

De asemenea, cei mai bogați oameni din lume, potrivit unui clasament realizat de Fortune în luna august, omul de afaceri mexican Carlos Slim, președintele furnizorului de servicii de comunicații TelMex, și fondatorul și președintele Microsoft, Bill Gates, ocupă locurile șapte și, respectiv, 20, în topul celor mai puternici oameni de afaceri.

Compania condusă de Steve Jobs, Apple, deține o cotă de piață exprimată printr-o singură cifră în sectorul computerelor, nivel considerat aproape nesemnificativ în conformitate cu standardele tradiționale. Jobs nu a controlat niciodată o parte foarte relevantă a pieței și nici o rețea mare de distribuție sau centre de producție importante, notează Fortune. În urmă cu câțiva ani, el s-a remarcat însă prin ideea dispozitivului iPod, care nu a reprezentat un produs nou, ci unul mai elaborat, cu un design superior și opțiuni mai atractive decât o versiune mai veche. În prezent, Jobs a adoptat o strategie similară pe piața telefoanelor mobile. Deși nu avea putere, în termeni tradiționali, prezența sa nefiind marcată în sectorul de profil, cei mai mari furnizori de servicii wireless au concurat pentru a dobândi dreptul de distribuire a dispozitivului iPhone, mizând pe capacitatea lui Jobs de a le aduce clienți noi.

Mai multe știri pe www.mediafax.ro