GALERIE FOTO – Tronsonul Buzești-Berzei al noului bulevard Uranus a fost deschis astăzi circulației

Publicat: 12 01. 2014, 14:48
Actualizat: 01 02. 2019, 03:04

Bucureștenii pot circula, de duminică după-amiază, pe tronsonul Buzești-Berzei al noului bulevard Uranus – care va face legătura între nordul și sudul Capitalei -, a anunțat primarul Sorin Oprescu, potrivit căruia Poliția a confirmat că siguranța rutieră pe respectiva arteră este asigurată. 

Prezent în zona Berzei a tronsonului, primarul general al Capitalei a mai spus că bulevardul este realizat după un proiect al arhitecților și urbaniștilor din anii ’30.

Foto: Mihai Dăscălescu//Mediafax Foto

Lucrările au început în 2009, însă au fost oprite temporar după plângeri în instanță ale unor oameni „care nu vor să se modernizeze nimic în București”, a adăugat Oprescu.

Potrivit municipalității, lucrările la primul tronson al bulevardului au costat 130 de milioane de lei fără TVA.

Sorin Oprescu a precizat că în zonă vor circula cinci linii de tramvai și șase de autobuz, iar lucrările la bulevardul Uranus vor continua spre sud, inclusiv cu construirea tunelului pe sub Palatul Parlamentului, pentru care se așteaptă avizul necesar.

Foto: Mihai Dăscălescu//Mediafax Foto

Tronsonul Buzești-Berzei a rămas subiect de dispută între municipalitate și ONG-uri chiar și după finalizarea lucrărilor, primarul general Sorin Oprescu spunând „că totul este în deplină legalitate”, în timp ce președintele Asociației „Salvați Bucureștiul”, Nicușor Dan, susținea că nu se poate face recepția lucrărilor.

Oprescu a fost prezent vineri la efectuarea primelor probe ale tramvaielor care vor circula pe tronsonul Piața Victoriei – Vasile Pârvan. „Tot ce a fost făcut aici a fost făcut în deplină legalitate. (…) Sunt convins că circulația mașinilor în București va fi mult mai organizată de acum încolo”, a declarat primarul general.

Pe acest subiect, președintele Asociației „Salvați Bucureștiul” a spus că, în urma unei decizii din 6 ianuarie a instanței de judecată, care nu este definitivă, cele două autorizații de construire a șoselei au fost suspendate.

Foto: Mihai Dăscălescu//Mediafax Foto

„Decizia s-a referit și la cele două autorizații de construire. Șoseaua știm cu toții că există acolo, însă din punct de vedere juridic primăria nu o să poată să-i facă recepția. Este o șosea care există, dar ea este o construcție ilegală”, a declarat Nicușor Dan.

În replică, primarul Capitalei a arătat că este vorba de o suspendare doar până la judecarea „lucrurilor pe fond”, toate lucrările executate pe Șoseaua Buzești-Berzei fiind făcute în deplină legalitate.

Mai mult, primarul Sorin Oprescu a arătat că este convins că cei care vor judeca pe fond această cauză vor vedea utilitatea arterei și vor decide în mod corect.

Reprezentanții municipalității au precizat că, față de deciziile din 6 ianuarie ale instanței, Primăria Capitalei va exercita căile de atac prevăzute de lege.

Foto: Silviu Matei//Mediafax Foto

Buzești-Berzei-Uranus este un bulevard cu câte două benzi pe sens și bandă pentru bicicliști, cu trotuare cu o lățime cuprinsă între trei și cinci metri și linie de tramvai pe zona mediană, reprezentând o alternativă pentru Calea Victoriei și bulevardele Lascăr Catargiu, Magheru și Dimitrie Cantemir.

Proiectul include și modernizarea liniei de tramvai, a carosabilului și trotuarelor, înlocuirea, protejarea și modernizarea rețelei de canalizare și a rețelelor alimentare cu apă, dar și lucrări de realizare a iluminatului public.

Proiectul are trei etape, prima vizând tronsonul dintre Piața Victoriei – Vasile Pârvan, a doua, Vasile Pârvan – Piața George Coșbuc, iar a treia, Piața George Coșbuc – Gara Progresul.

În 2011, primarul Sorin Oprescu spunea că Bucureștiul va putea fi traversat de la nord la sud în 20 de minute, pe traseul Piața Victoriei – Piața Coșbuc, în urma lucrărilor la bulevardul Buzești-Berzei-Uranus – „cea mai mare operațiune urbană din ultimii 20 de ani”.

Foto: Silviu Matei//Mediafax Foto

Foto: Silviu Matei//Mediafax Foto