Imigranții și atentatele nu-i sperie. Unde vor românii să-și facă concediile

Publicat: 10 02. 2016, 17:30

„În ciuda situației politice din Europa și a crizei imigranților, Grecia râmâne și în acest an destinația favorită a românilor pentru sezonului estival. Pe sejururi, 70% din pachetele pe Grecia au fost deja achiziționate”, a declarat miercuri Marius Pandel, CEO Christian Tour, într-o conferință de presă.

Compania se află în negocieri pentru a cumpăra un al doilea hotel în insula Corfu din Grecia, unde mai deține Memento Kassiopi Resort, unitate inaugurată în urmă cu doi ani.

Pandel a subliniat că se observă totodată o creștere considerabilă a apetitului turiștilor pentru Spania, astfel că agenția a introdus un charter pentru destinația Ibiza și a sporit numărul de locuri pentru Mallorca și Tenerife.

„Destinația cu cea mai mare creștere în 2016 este Antalya, iar gradul de umplere pe Turcia este deja de 80%”, a adăugat Pandel.

El a precizat că preferințele turiștilor români sunt diferite față de ale europenilor, care aleg în special Grecia și Spania.

„Asta se datorează faptului că românii aleg discount-urile, iar pentru destinațiile din Grecia și Turcia există foarte multe reduceri și oferte. De asemenea, a crescut și cererea pentru destinații exotice precum Asia și Caraibe, ne referim aici la Thailanda, Singapore, Republica Dominicană și Cuba”, a precizat șeful Christian Tour.

Pandel spune că a oprit charterele către Egipt din cauza problemelor politice, însă ia în calcul redeschiderea acestei destinații până la finele anului.

Touroperatorul Christian Tour a deschis recent birouri în Budapesta (Ungaria), Varșovia (Polonia) și Belgrad (Serbia), în care a investit 500.000 de euro, acestea adăugându-se celui de la Chișinău (Republica Moldova), inaugurat anul trecut. Compania estimează să atragă până în 2017 circa 50.000 de turiști din țările în care a deschis birouri.

De asemenea, vizează ca până la sfârșitul acestui an să aibă o agenție și în Marea Britanie. .

„În 2015 am avut o cifră de afaceri de 60 milioane euro, în creștere cu 16% față de anul 2014, și 200.000 de turiști. Pentru acest an preconizăm o cifră de afaceri de 70 milioane euro, datorită creșterii vânzărilor de pachete turistice pe destinații din Grecia, Spania și Turcia. De asemenea, negociem în prezent deschiderea unui birou în Marea Britanie și sperăm ca până la sfârșitul anului să fie operațional”, a adăugat Pandel.

El a preconziat că în 2017, la douăzeci de ani de activitate pe piața românească, grupul de firme europene va rula o cifră de afaceri de 150 milioane euro și va acoperi toată gama de servicii turistice, respectiv chartere, cazări și transport turistic.

Touroperatorul a înregistrat până în prezent peste un milion de clienți de la înființare.

Compania a investit totodată trei milioane de euro în extinderea flotei, achiziționând 10 autocare, astfel că va ajunge la 25 de unități. Pentru următorii trei ani, vizează să ajungă la 4 milioane de pasageri și 80 de autocare.

Christian Tour intenționează să lanseze în primăvară Memento Bus, primul smart cost bus din România, precum și divizia de transport turistic a grupului. Memento Bus este compania de transport turistic a Memento Group și oferă servicii de transport în zeci de destinații ale Europei, inclusiv România. Cursele operate de Memento Bus leagă diverse orașe din România de destinații turistice precum Corfu, Halkidiki, Lefkada, Thassos, Skiathos, Zakynthos, Kusadasi, Nisipurile de Aur, Sunny Beach, Bansko, Kaprun, Zell Am See sau Budapesta.

Pandel a subliniat că principala activitate a Christian Tour va rămâne operarea de curse charter, segment pe care a avut anul trecut un grad de ocupare de 95%, însă admite că piața este tot mai complicată, având în vedere că marile site-uri de rezervări amenință operatorii clasici în turism.