Instituția guvernamentală care promovează România are mai multe numere de telefon. Ce auzi dacă suni la oricare dintre ele

Publicat: 22 04. 2015, 12:06

Hotelierii și agenții de turism, dar și reprezentanții diverselor instituții, care au încercat să ia în ultimele trei săptămâni legătura cu ANT, nu au putut contacta reprezentanții autorității nici pe telefoanele mobile de serviciu și nici pe cele fixe ale direcțiilor din cadrul instituției.

Persoanele care sună la orice număr de fix indicat in site-ul ANT (turism.gov.ro) aud mesajul: „Număr incorect”. Nu pot fi apelate, printre altele, Direcția Generală Control și Autorizare Turism, Direcția Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism, Direcția Management Brand, Direcția Infrastructură Turistică, Direcția de Dezvoltare Teritorială sau Compartimentul Economic, Achiziții Publice și Servicii Interne și nici măcar cabinetulul președintelui ANT, Simona Man.

Și persoanele care au sunat în ultimele trei săptămâni la telefoanele Compartimentului Comunicare, Relații Externe și Protocol au fost întâmpinate cu mesajul robotului „număr incorect”.

Contactată de MEDIAFAX pe telefonul mobil personal, Simona Man a declarat că telefoanele au fost întrerupte pentru că a expirat contractul semnat de ANT în urmă cu doi ani cu un operator de telefonie.

„S-a încheiat acel contract și acum am deschis procedurile pentru unul nou. Am avut o ofertă, dar a fost neconformă, iar acum s-au reluat procedurile, care sunt transparente și vom ține cont de cea mai bună ofertă. Celălalt contract a fost atribuit direct, din păcate, dar eu nu vreau să procedez așa, ci să aleg oferta cea mai avantajoasă”, a spus Man.

Ea a confirmat că atât numerele fixe de telefon din toată instituția, cât și cele mobile de serviciu ale angajaților au fost tăiate, dar a menționat că funcționează un telverde.

„Cu siguranță că acest lucru afectează imaginea instituției, dar nu avem ce face. Dacă nu întrerupeam telefoanele la expirarea contractului s-ar fi considerat că favorizăm acel operator și că avem o înțelegere cu el”, a explicat șefa ANT.

Potrivit surselor citate, nu pot contacta telefonic ANT nici companiile care participă la licitații, nici hotelierii si nici agențiile de turism, dacă au nevoie de asistență sau dacă întâmpină probleme.

„Ca imagine, este dezastruos ce se întâmplă”, au mai spus sursele.

Potrivit acelorași surse, angajaților care se ocupă de autorizare și control nu li se semnează de către conducerea instituției mandatele pentru a pleca în controale, pe motivul că „nu sunt bani”. Din acest motiv, cu o săptămână înainte de deschiderea sezonului estival, autoritatea statului care se ocupă de turism nu a verificat dacă structurile de cazare de la mare sunt pregătite sau nu să primească turiști.

„Se găsesc însă bani pentru deplasările externe ale conducerii ANT. Ar trebui ca autoritățile abilitare să verifice eficiența cheltuirii banului public din care se fac aceste deplasări”, au mai spus sursele din turism.

Simona Man a afirmat, însă, că mai multe echipe de inspectori vor pleca joi spre litoral.

„Vom avea patru echipe care vor merge joi spre litoral, două spre sud și două spre nord și care până la 1 mai vor verifica dacă unitățile de turism de la mare sunt pregătite, astfel încât turiștii să fie în siguranță la deschiderea sezonului”, a mai spus ea.

Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) este o instituție guvernamentală, aflată în subordinea Ministerului Economiei.