Laura Codruța Kovesi, blocată pe un aeroport din Belgia alături de 180 de români: „A fost foarte solidară. Nu a acceptat ideea de a merge la un hotel, a rămas printre noi și ne-a susținut cel mai mult” / Specialiștii reacționează: Pasagerii pot cere compensații – VIDEO

Publicat: 20 12. 2019, 16:10

Inițial, avionul trebuia să decoleze de pe aeroportul Charleroi, însă cursa a fost amânată iar pasagerii au fost transportați pe un aeroport cargo din Liege.

Noua cursă a companiei, pentru transportul pasagerilor către România, este programată la ora 11:00.

Printre pasagerii rămași blocați în aeroportul belgian se regăsește și procurorul șef european, Laura Codruța Kovesi.

„Noi, cam toți, am ajuns în jurul orei 13:00 în aeroportul din Charleroi. Nu s-a știut nimic. Am primit un e-mail că vom avea o întârziere de 30 de aminute, apoi 3 ore, apoi alte 30 de minute și apoi am urcat în autocar, ne-am îmbarcat iar că să mergem la Liege. La Liege ne-am pus frumos pe scaun după care ni s-a spus că avionul nu mai decolează. Noi nu știm nimic de la nimeni. Nu știm dacă vom pleca astăzi la ora 11:00.

La ora 00:00 am ajuns la Liege. Nu ne-a contactat niciun reprezentant al companiei până în momentul de față. Am primit apă, iar astăzi (n.r. vineri) la ora 8 au venit cu niște sandwich-uri, iar apă ne-a venit la 5 dimineața. Noi cu copii mici după noi. A fost inuman din partea celor de la Wizz Air și nu putem să îi contactăm.

Vrem doar să ajungem astăzi, nici nu ne mai interesează pe ce aeroport. Doamna consul ne-a spus că la 11:00 are promisiunea că vine un echipaj din Charleroi și vom ajunge astăzi în România. Dar, vă repet, nu avem nimic confirmat că vom pleca astăzi la ora 11:00 din Liege. Am înțeles că a fost ceață la Cluj, atât. Și că pasagerii de la Cluj au fost duși la Sibiu. Nimeni nu ne spune nimic. Noi estimăm că suntem 180 de persoane”, a declarat unul dintre pasagerii de pe aeroport, potrivit digi24.ro.

„Suntem la aeroportul din Liege, trebuia să pornim din Charleroi la ora patru ieri seara. Zborul a fost întârziat mai multe ore. Ultima întârziere a fost la 10:40, apoi am fost transferați pe aeoprotul din Liege, care este Cargo, nu civil. Avionul a sosit la miezul nopții, la 12 jumătate – 1, dar după ce a ajuns am fost informați că zborul a fost anulat. Motivul a fost că piloții aveau nevoie de odihnă pentru că au depășit numărul de ore. Nu am înțeles de ce au fost trimiși.

Am fost lăsați apoi aici peste noapte, ni s-au promis un anumit număr de locuri la hotel. Până la urmă 26 de persoane din cele 180 au mers la hotel, dar din câte am înțeles de la doamna consul au fost nevoiți să plătească dânșii din buzunar urmând să fie decontați de companie. Restul de persoane, circa 150, au rămas pe aeroport. Ni s-a promis că vom pleca azi la ora 11, dar nici una din aceste surse nu este Wizzair.

Nu am avut nici un contact cu compania, nici un reprezentant nu a fost alături de noi, nu ni s-a răspuns la telefon, indiferent de unde. Până la urmă, singurele surse de informații au fost email-urile automate trimise de Wizzair. Doamna Kovesi este alături de noi, a fost foarte solidară. Nu a acceptat ideea de a merge la un hotel, a rămas printre noi și ne-a susținut cel mai mult. A menținut spiritul pozitiv. A dormit mai puțin de o oră, o oră jumătate”, a declarat un alt pasager potrivit g4media.ro.

Kovesi cere despăgubiri după ce zborul din Belgia a avut peste 20 de ore întârziere

Procurorul șef european Laura Codruța Kovesi a depus o plângere pentru a primi despăgubiri după ce zborul din Belgia spre Cluj-Napoca a avut o întârziere de peste 20 de ore.

Laura Codruța Kovesi a declarat, vineri, pe Aeroportul International „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, unde a sosit de la Liege, că în avion erau 181 de pasageri și nimeni de la companie nu le-a oferit explicații.

„Bine că am ajuns acasă, am stat peste 20 de ore, de joi de la ora 14.00, după check-in ne-au anunțat că avionul are 3 ore întârziere, apoi alte două ore jumătate. La ora 22.00 ne-au anunțat că trebuie să ne mutăm pe aeroportul din Liege, iar check-in, bagaje, ne-au dus într-un terminal mai izolat și ne-au spus că s-a anulat zborul, asta în jurul orei 2.00 noaptea. Am depus o plângere (pentru despăgubiri – n.r.), aștept să văd reacția companiei la sesizarea pe care am depus-o. Am fost 181 de pasageri, unii erau cu bebeluși, au rămas fără lapte, nu era nimic deschis să cumpere de mâncare. Erau și două persoane cu cârje, bolnavi, care aveau anumite nevoi, nu a venit nimeni de la companie să ne explice ce se întâmplă, nu am știut dacă mai plecăm sau nu”, a spus Kovesi.

Potrivit acesteia, pasagerii au sunat la Wizz Air, dar nu a răspuns nimeni, iar vineri dimineață consulatul României s-a implicat pentru a le acorda asistență.

Specialiști: Pasagerii care se află pe aeroportul din Liege pot primi compensații 

Pasagerii care se află de mai bine de 20 de ore pe aeroportul din Liege pot primi compensații de 250 de euro de persoană, la care se adaugă valoarea cheltuielilor, spun specialiștii în turism și drepturile pasagerilor. 

„Ieri a fost ceață la Cluj și zborul Wizzair Cluj-Charleroi a fost anulat, prin urmare și returul a fost anulat, în condițiile în care alte companii aeriene au zburat (chiar dacă cu întârzieri). Aeroportul din Cluj nu a fost închis, iar alte curse aeriene au fost redirecționate la Sibiu sau Târgu Mureș. Din verificările noastre, cursa de Charleroi a fost operată cu avionul care trebuia să vină de la Tel Aviv, dar care a fost redirecționat la Sibiu, prin urmare avionul de la Sibiu a fost trimis la Liege, pentru că aeroportul Charleroi se închide noaptea. Așa că au fost strict motive operaționale pentru aceste zboruri anulate, iar motivele operaționale cad în sarcina operatorului aerian”, a declarat pentru MEDIAFAX Ramona Colea, director FlightClaim.ro, companie care se ocupă de reclamații și compensații pentru zboruri anulate sau întârziate:

„Pasagerii să păstreze chitanțele cu toate cheltuielile și pot face reclamații pentru a fi rambursate cheltuielile și pentru a primi compensația de 250 euro/persoană. O întârziere se justifică, dar nu se justifică anularea cursei, iar dacă motivele au fost operaționale, legate de faptul că Wizzair nu a avut avioane cu care să opereze zborurile, atunci pasagerii sunt eligibili să primească compensația”, a precizat Răzvan Pascu, consultant turism și acționar BaniDinCer.ro.

Sursă FOTO (colaj): Captură YouTube / Shutterstock