Liviu Pop: Bacalaureatul profesional, un pas timid; noua lege a educației trebuie urgent adoptată

Publicat: 05 09. 2012, 21:49
Actualizat: 31 03. 2019, 18:00

Ministrul delegat pentru dialog social, Liviu Pop, salută decizia comisiei de educație din Senat de a aproba introducerea, în Legea educației, a amendamentului privind bacalaureatul profesional, subliniind însă că acesta este doar un pas „timid” spre stabilizarea sistemului de învățământ.

„Odată cu această decizie, corectă și absolut necesară, începând cu anul 2013, tinerii vor avea posibilitatea de a urma atât calea învățământului superior, cât și opțiunea de a intra pe piața muncii direct din băncile liceului. Consider, însă, că acesta este doar un pas timid făcut spre stabilizarea sistemului de învățământ românesc și doresc, totodată, să reamintesc ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Ecaterina Andronescu, faptul că noua Lege a Educației este blocată, de mai bine de un an, la comisia de învățământ din Senat”, a declarat Pop, fost interimar la Educație.

Potrivit lui Liviu Pop, în cazul în care se dorește o adevărată reformare a sistemului de învățământ, noua lege a educației trebuie urgent adoptată.

Comisia de educație din Senat a aprobat, miercuri, introducerea în Legea educației a unui amendament care prevede opțiunea Bacalaureatului profesional.

Potrivit ministrului Educației, Ecaterina Andronescu, bacalaureatul profesional are comun cu bacalaureatul național probele de competență, apoi cei care optează pentru această variantă trebuie să susțină un proiect, o probă practică și un examen scris la educația antreprenorială, care este comună tuturor liceenilor.

Andronescu a spus sâmbătă, după ședința de guvern, că bacalaureatul de anul viitor, probabil, va fi diferențiat, iar liceenii care nu vor să urmeze o facultate, ci doresc să intre pe piața muncii, pot da bacalaureatul profesional, care va fi o nouă formă de finalizare a studiilor liceale.

Ministrul Educației a afirmat că, în urma discuțiilor pe care le-a avut cu mai mulți directori de școală, precum și cu reprezentanți ai inspectoratelor, s-a ajuns la concluzia că trebuie introdusă o nouă formă de finalizare a studiilor liceale.