Medicii de familie din România, disperați, după ce sistemul cardurilor de sănătate s-a blocat din nou: „Se va ajunge la situații grave”

Publicat: 14 05. 2018, 17:02
Actualizat: 03 10. 2018, 05:28
Mai mulți beneficiari ai măsurii șomajului tehnic au rămas fără calitatea de asigurat al sistemului de sănătate

„Colegii mi-au spus că nici în această dimineață (n.r. – luni) nu mergea sistemul. Medicii nu au ce face, ei încearcă să lucreze cu un instrument prost, ceea ce înseamnă chin pentru pacienți și medici, iar astfel se pierd date în sistem. (…) Dacă nu se înțelege, sigur că se va ajunge la situații destul de grave,” a explicat Rodica Tănăsescu.

Președintele Societății Naționale de Medicină de Familie susține că problemele sistemului pentru cardul de sănătate duc la imposibilitatea de a consulta pacienții și de a le elibera rețete, din motiv că nu pot să verifice dacă persoana este asigurată.

Medicii de familie ar putea să consulte pacienții și să le emită rețete dacă operează offline în sistemul informativ, însă această situație este riscantă, adaugă președintele SNMF.

„Peste 2-3 ani, e posibil sa vină Curtea de Conturi și să solicite Casei Naționale de Asigurări anumite sume, iar Casa de Asigurări, ca întotdeauna, îi va trimite la medicii de familie, ca să plătească consultațiile și medicamentele. Atragem atenția că sistemul informatic este într-o gravă stare de deteriorare. Prin manifestarea de vineri, noi am încercat doar să atragem atenția, n-am vrut sa facem protest. Protestul e pentru pacienții noștri, pentru că ne batem joc de ei și de profesia noastră,” a adăugat Tănăsescu.

Rodica Tănăsescu a menționat că, din cauza blocajului din sistemul informatic, în ultimele zile, în spitale nu s-au putut înregistra internările și externările pacienților.

Aproximativ 20 de medici de la Asociația Medicilor de Familie București-Ilfov au pichetat, vineri, sediul CNAS, fiind nemulțumiți de blocajul din sistemul informatic. Potrivit acestora, sistemul nu mai funcționează de aproximativ două săptămâni. Conform regulamentului, serviciile sunt validate în sistem în termen de 72 de ore de la eliberare, iar dacă procedura nu este îndeplinită, medicii nu primesc bani de la Casa de Asigurări de Sănătate.