Ministrul Muncii: Am cerut directorului Poștei informări săptămânale despre livrarea pensiilor

Publicat: 20 11. 2019, 17:17

„Cu privire la întârzierea unor plăți în plata pensiilor, respectiv la faptul că unii poștași, în această perioadă, în loc să se rezume la ceea ce scrie în fișa postului, și anume să livreze pensia pensionarului, întrețin o comunicare cu pensionarul, îndemnând să voteze un anumit partid. Pe mine mă interesează ca pensiile să fie plătite la timp. Nu vreau să se facă politică. ci Poșta Română să-și respecte contractul pe care îl are cu Casa Națională de Pensii. Și pentru că am primit aceste semnale, am simțit nevoia să-i punctez reprezentantului Poștei Române că are obligația să respecte contractul în care este angajat cu Casa de Pensii și să livreze fiecărui pensionar pensia la timp, fără să se implice în nicio activitate politică”, a declarat, miercuri, Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii a mai precizat că i-a cerut directorului Poștei informări săptămânale cu privire la livrarea pensiilor.

„Am cerut în acest sens, directorului Poștei Române, să mă informeze săptămânal, în intervalul 1-20 ale lunii, perioada în care pe graficul despre care mi-a vorbit livrează pensiile în țară. Să mă informeze săptămânal asupra situației pensiilor livrate, respectiv să îmi semnaleze acolo unde există, din timp, eventuale întârzieri, să îmi explice cauzele pentru care acestea există”, mai spune Alexandru.

Ministrul Muncii a mai declarat că a atras atenția directorului Poștei asupra faptului că liderii de sindicat din această instituție s-ar ocupa mai mult cu politică „și cu întreținutul unei atmosfere tensionate în interiorul lucrătorilor Poștei Române”.

„Sunt oameni care sunt membri de sindicat și care primesc de la liderii de sindicat indicații politice. Acestor lideri de sindicat le spun să se întoarcă la treaba pe care o au de făcut și să o facă cu rigurozitate, fără niciun fel de amestec în viață politică. Există suficient spațiu unde ne putem manifestă politic, în ceea ce privește plata pensiilor trebuie să ne ținem de contractul pe care Casa de Pensii îl are cu Poștă Română și fiecare pensionar să își primească pensia la timp, în graficul pe care Poștă îl are de onorat. Din partea reprezentanților Casei de Pensii, în discuțiile purtate, am înțeles că există și practica ca în loc să se livreze pensia la domiciliu, să fie chemați pensionarii la oficiul poștal pentru primirea pensiei. Orice asemenea ieșire din termenii contractuali va beneficia din partea mea de fermitate”, mai spune Alexandru.