Oprescu: Buzești-Berzei, în circulație la sfârșitul anului. Când va începe relocarea Halei Matache

Publicat: 15 11. 2013, 14:59
Actualizat: 15 11. 2013, 15:02

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat vineri că până la sfârșitul anului va fi finalizată și dată în circulație artera Buzești-Berzei, iar lucrările de relocare ale Halei Matache vor începe când va fi găsit un investitor.

„Voi începe lucrările de relocare a Halei Matache când voi găsi o persoană care, într-un parteneriat public-privat, să poată să o facă, pentru că acum nu am bani”, a spus Sorin Oprescu, răspunzând unei întrebări privind termenul în care vor începe aceste lucrări.

Primarul general a precizat că în cazul acestui proiect sunt aprobate toate planurile.

În ce privește finalizarea arterei Buzești-Berzei, Oprescu a spus că, deși termenul pentru construcția drumului a fost amânat din mai multe cauze, până la sfârșitul anului aceasta va fi dată în circulație.

„Lumina funcționează, stopurile au început să se așeze. În câteva zile se definitivează instalarea liniilor în Piața Victoriei, până la sfârșitul anului chiar terminăm”, a mai spus Sorin Oprescu.

În 25 martie, Primăria Capitalei a început lucrările de demolare a Halei Matache, care erau necesare pentru a face loc magistralei rutiere Buzești-Berzei, monumentul urmând să fie reconstruit, folosind elementele arhitecturale cu valoare de patrimoniu, pe un amplasament din apropiere.

Reprezentanții municipalității precizau atunci că lucrările urmează să fie executate cu celeritate, având în vedere „situația de disconfort prelungit a locuitorilor din zonă”.

„Hala Matache – o să o facem încet, încet și o să o terminăm. Va fi vorba de câteva luni de la începerea acestor lucrări. E marcat locul, este al nostru (al municipalității – n.r.), mai avem de demolat acolo o rămășită din clădirile vechi, care nu este clădire de patrimoniu”, preciza Oprescu.

Buzești-Berzei-Uranus este un bulevard cu câte două benzi pe sens și bandă pentru bicicliști, cu trotuare cu o lățime cuprinsă între trei și cinci metri și linie de tramvai pe zona mediană, reprezentând o alternativă pentru ruta bulevardelor Lascăr Catargiu – Magheru – Dimitrie Cantemir, dublată de Calea Victoriei.

Principalele categorii de lucrări realizate constau în modernizarea liniei de tramvai, a carosabilului și trotuarelor, înlocuirea, protejarea și modernizarea rețelei de canalizare și a rețelelor alimentare cu apă, dar și lucrări de realizare a iluminatului public.

Proiectul are trei etape, prima vizând tronsonul dintre Piața Victoriei – Vasile Pârvan, a doua, Vasile Pârvan – Piața George Coșbuc, iar a treia, Piața George Coșbuc – Gara Progresul.