Oprescu, după ce a reușit să treacă proiectul celor aproape 100 de kilometri de piste noi pentru biciclete: Cei care s-au opus amenajării pistelor de biciclete s-au opus dezvoltării orașului

Publicat: 29 04. 2014, 23:19
Actualizat: 01 09. 2014, 21:41

Edilul a subliniat faptul că Primăria Capitalei a reușit să convingă Guvernul României să investească la București o parte din fondurile Ministerului Mediului pentru reducerea emisiilor de noxe, în timp ce Consiliul General al Municipiului București (CGMB), respectiv „politicenii aleși de cetățeni să le reprezinte interesele”, a respins acești bani.

„Cei care au votat «împotrivă» au făcut astfel imposibilă preluarea sumei de 44.630.000 de lei de la Ministerul Mediului pentru dezvoltatea transportului alternativ în Capitală.

Consiliul General al Municipiului București a respins, marți, un proiect privind amenajarea a 99,9 kilometri de piste noi pentru biciclete, pe 61 de străzi, alături de 78 de parcări pentru biciclete și 18 centre de închiriere, valoarea investiției fiind de aproape 10 milioane euro.

Proiectul privind implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Capitalei a primit 18 voturi „pentru” și 24 „împotrivă”. Majoritatea voturilor „împotrivă” au fost exprimate de consilierii PNL și PDL, care și-au motivat opțiunea spunând că proiectul nu a fost suficient documentat.

Proiectul a fost respins în ședința de îndată a CGMB, desfășurată după ce ședința ordinară programată pentru marți s-a încheiat în scurt timp de la începere, întrucât nu s-a întrunit un număr suficient de voturi pentru aprobarea ordinii de zi.

Potrivit raportului de specialitate al proiectului, se impune transformarea vechiului sistem al rețelei de circulație în unul nou, eficient, flexibil și capabil să preia cererea tot mai mare de deplasare.

„Primăria Municipiului București și-a propus a realiza o rețea mai extinsă a pistelor de bicicletă din Municipiul București, care să asigure condiții de circulație fluente și sigure pentru bicicliști, estimându-se că prin realizarea acesteia, va crește numărul utilizatorilor acestui mijloc de deplasare în detrimentul transportului auto”, se arată în document.

Valoarea investiției este de 9,88 milioane de euro inclusiv TVA, iar durata de execuție a proiectului, 18 luni.

La începutul lunii aprilie, Guvernul a aprobat un mecanism care prevede că sumele obținute de stat din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pot fi utilizate pentru proiecte urgente, printre acestea fiind și proiectul de amenajare a unor piste de biciclete în centrul Bucureștiului, cu costuri estimate la 44,6 milioane de lei.