Oprescu: Lucrările la trei parcări subterane din centrul Capitalei ar putea începe din toamnă. Care sunt locațiile viitoarelor parcări

Publicat: 13 09. 2012, 16:19
Actualizat: 27 09. 2018, 20:16

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, joi, că lucrările la parcările subterane din Piața Valter Mărăcineanu, strada Edgar Quinet și din spatele Spitalului Colțea ar putea începe din această toamnă.

Sorin Oprescu a spus că, dacă vremea permite, lucrările la cele trei parcări subterane ar putea începe după ce sunt finalizate lucrările la parcarea de la Universitate.

Edilul șef al Capitalei a precizat că parteneriatele public-private pentru aceste parcări au fost semnate, iar autorizațiile de construire sunt în curs de elaborare.

Parcarea subterană de la Universitate va fi funcțională în cursul lunii septembrie, anunța în august primarul Capitalei.

Parcarea de la Universitate are trei niveluri și o capacitate de 420 de locuri pentru autoturisme și 21 de locuri speciale pentru motociclete. Aceasta are o intrare din strada Academiei, o ieșire lângă Muzeul de Istorie și încă o intrare „interschimbabilă” în dreptul străzii Toma Caragiu, acolo unde va fi amplasat și liftul pentru șoferii care parchează.

Sorin Oprescu spunea, înainte de alegerile locale din iunie, că în programele pe care vrea să le inițieze în al doilea mandat, pentru dezvoltarea Bucureștiului, intră și construcția unor noi parcări subterane, printre care indica parcajele din Piața Valter Mărăcineanu, din Piața Edgar Quinet și de la Colțea.

Oprescu preciza că parcarea subterană din Piața Valter Mărăcineanu va avea 242 de locuri, termenul de finalizare fiind estimat pentru primul semestru din 2015, parcarea din Piața Edgar Quinet va avea 380 de locuri, termenul fiind semestrul al doilea din 2013, iar parcarea subterană de la Colțea va avea 420 de locuri, termenul fiind semestrul al doilea din 2015.

El preciza că Bucureștiul are o problemă cu locurile de parcare, iar acest lucru creează disconfort atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni, de aceea a acordat o atenție deosebită acestui subiect.

În Strategia de parcare, studiu realizat de experți internaționali, a fost conceput primul sistem public de parcări moderne din Capitală, au fost create proiecte și a fost găsită formula de finanțare prin parteneriate public-private, mai spunea Oprescu.

Primarul arăta că în prezent sunt în diverse stadii de planificare și execuție mai multe parcaje.

Sorin Oprescu preciza că în zona centrală a Capitalei, unde spațiul este limitat, vor fi construite în special parcări subterane. De asemenea, strategia vizează și construirea de parcări rezidențiale, între blocuri, dar și Park&ride, care înseamna parchează și călătorește și au drept scop descurajarea traficului în centrul orașului.