Oprescu: Până la sfârșitul mandatului, sper să mă plimb pe autostrada suspendată

Publicat: 30 08. 2012, 22:54
Actualizat: 07 10. 2018, 02:46
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat joi seară, după ședința CGMB în care a fost aprobat proiectul legat de autostrada suspendată, că speră ca, până la sfârșitul mandatului său, să se poată plimba pe aceasta, altfel spus lucrările să fie gata până în 2016.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat joi seară, după ședința CGMB în care a fost aprobat proiectul legat de autostrada suspendată, că speră ca, până la sfârșitul mandatului său, să se poată plimba pe aceasta, altfel spus lucrările să fie gata până în 2016.

„Până la sfârșitul mandatului, sper să mă plimb pe ea (pe autostradă – n.r.)”, a spus edilul, care a precizat că lucrările ar putea începe, în funcție de condițiile meteo, în primăvara anului viitor.

Indicatorii tehnico-economici aferenți studiului de fezabilitate pentru autostrada suspendată propusă de primarul general Sorin Oprescu au fost aprobați, joi, de Consiliul General al Municipiului București (CGMB), valoarea totală a investiției fiind estimată la peste 1,5 miliarde de euro.

Proiectul de hotărâre referitor la autostradă a fost aprobat cu 29 de voturi pentru și 16 împotrivă.

Valoarea estimată a investiției este de 6,83 miliarde lei, din care aproape 58 de milioane reprezintă cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică.

Primarul general Sorin Oprescu a declarat, joi, că în cadrul parteneriatului public-privat pentru materializarea acestui proiect ar putea fi cooptați investitori din China, SUA, Rusia și Coreea de Sud. „Nu vorbim despre bani de la buget, pentru că nu îi avem. Va fi un parteneriat public-privat”, a spus Oprescu.

Proiectul autostrăzii suspendate, denumit „Închiderea inelului median de circulație la zona de nord”, urmărește fluidizarea traficului pe marile artere.

„Soluția proiectată prevede realizarea unui sistem rutier complex cu următoarea configurație: pe sectorul Virtuții-Gravita dezvoltarea în lungul bulevardului Constructorilor și apoi traversarea triajului Chitila, dezvoltarea la nord de calea ferată pe sectorul Grivița-Poligrafiei cu o arteră cu șase fire de circulație, câte trei pe fiecare sens, realizarea a două tuneluri unidirecționale cu câte trei benzi pe sens , pe sectorul Poligrafiei-Avionului, dezvoltarea la nord și la sud de calea ferată prin două căi unidirecționale pe sectorul Avionului-Petricani și realizarea a două bulevarde bidirecționale, unul la nord și unul la sud de calea ferată, pe sectorul Petricani-Colentina”, se arată în raportul de specialitate al proiectului aprobat de CGMB.

Potrivit studiului de fezabilitate, lungimea noii căi rutiere va fi de 13,15 kilometri, urmând să fie construite inclusiv poduri și pasaje subterane și supraterane.

Proiectul autostrăzii suspendate a fost anunțat de Sorin Oprescu încă din campania electorală de acum patru ani. Anul acesta, după câștigarea unui nou mandat de primar general, Oprescu a anunțat că acest proiect va fi primul pe care îl va trece prin CGMB.

În martie 2011, primarul general spunea că autostrada suspendată se va numi „drum expres”, întrucât „legislația nu permite autostradă în Capitală”.