Pilotul de raliu Titi Aur trage un semnal de alarmă: „Școlile de șoferi din România sunt la nivelul anilor ’70”

Publicat: 30 11. 2021, 17:12
Actualizat: 30 11. 2021, 17:14
Pilotul de raliu Titi Aur trage un semnal de alarmă / Sursă Foto: Titi Aur - Facebook

Potrivit pilotului de raliu Titi Aur, școlile de șoferi din România sunt la nivelul anilor ’70 – ’80. Lipsa infrastructurii rutiere corespunzătoare, dar și nepregătirea suficientă a șoferilor se numără printre cauzele accidentelor de pe șosele, mai subliniază pilotul.

„Din păcate, școlile de șoferi din România sunt la nivelul anilor ’70 – ’80. În școlile de șoferi se învață foarte puțin, doar să pleci de pe loc, să semnalizezi și dacă oprești roata la stop, ești bun de șofer. Nu se face nimic din zona tehnică actuală”, a spus Titi Aur, într-un interviu acordat B1TV.

Titi Aur: „Legislația noastră nu vorbește despre nerespectarea distanței regulamentare”

Școlile de șoferi nu pregătesc suficient cursanții, iar noțiunea de conducere defensivă pur și simplu nu există din punct de vedere practic, a atenționat pilotul de raliuri retras din activitate.

„Despre conducerea defensivă nu se învață nimic la școlile de șoferi, absolut deloc, nu știe nimeni despre regula celor două secunde, despre regula fermoarului, despre foarte multe lucruri. Mai mult, legislația noastră, în ziua de azi, vorbește despre nerespectarea distanței regulamentare. Nu știe nimeni, pentru că nu există. Este ‘fiecare cum crede’. În lumea civilizată, de exemplu în Germania, distanța față de mașina din fața ta este jumătate față de viteza pe care o ai. La 100 de kilometri pe oră te deplasezi la o distanță de minimum 50 de metri față de mașina din față”, a mai precizat Titi Aur.

Cursurile de conducere defensivă

Cursurile de conducere defensivă au trei roluri importante, mai spune Titi Aur.

„Defensiv înseamnă să te aperi de ceea ce poți greși tu sau alții. El are trei scopuri. Primul, acel rol de protecție al muncii. Al doilea, să aduci conducătorul la zi din punct de vedere legislativ și tehnic. Al treilea, foarte important, autoevaluarea prin care trece fiecare cursant, prin care face manevre la limită – frânare, tamponare, răsturnare și atunci realizezi ceea ce poți să pățești”, a mai punctat Aur.