Pricopie: În viitor, profesorii vor ști înainte să intre în clasă dacă elevii nu și-au făcut tema

Publicat: 08 05. 2014, 18:53
Actualizat: 19 05. 2015, 06:09

„Introducerea managementului digital al clasei va permite profesorilor să afle înainte de a intra la ore dacă elevii și-au făcut tema și să se comporte în consecință, a declarat, ministrul Educației, Remus Pricopie cu ocazia semnării unui parteneriat cu Google.

„Am încurajat toate firmele care au reprezentanță în România și pe cele românești să vină să construiască alături de noi școala viitorului sau clasa viitorului. Ieri am văzut un raport în care tinerii din România sunt pe primul loc la acces, pe baza telefonului, la internet. Ceea ce poate să fie și bine și poate să fie și rău. Pentru că accesul necontrolat, nedirecționat către materiale educaționale ar putea să facă mai mult rău decât bine. Ne-am propus introducerea acestor mijloace în clasă – table digitale, lecții digitale, managementul digital al claselor și al școlilor, pentru că, dacă am teme pe care mi le fac pe tabletă, asta înseamnă că profesorul, înainte să intre la oră, ar putea să știe cine și-a făcut tema și cine nu și-a făcut tema și să pregătească întâlnirea cu elevii mult mai bine”, a declarat Remus Pricopie.

Google împreună cu Ministerul Educației Naționale au semnat un parteneriat la nivel național care are ca obiectiv facilitarea accesului elevilor și profesorilor români la noi tehnologii, contribuind astfel la creșterea calității actului de învățare.

Proiectul se va desfășura în mai multe etape și este structurat pe trei componente. În primul rând, Google pune la dispoziție, gratuit, suita de aplicații Apps for Education, tuturor unităților de învățământ din România interesate să o implementeze. Astfel, toți elevii și studenții din aceste instituții de învățământ vor putea folosi gratuit unelte colaborative de genul foilor de calcul tabelar (Google Sheets), prezentărilor online (Google Slides) sau documentelor partajate (Google Docs), precum și a altor aplicații consacrate precum Youtube, Google Maps, Google Hangouts și multe altele.

O altă componentă a proiectului este programul de dezvoltare profesională a cadrelor didactice din întreaga țară. Aceasta își propune instruirea unui număr considerabil de profesori în folosirea resurselor și a aplicațiilor online. Se urmărește astfel formarea unui nucleu de cadre didactice (Google Educators Group) care să susțină adoptarea tehnologiilor digitale de învățare. Programele de instruire se vor desfășura prin colaborarea cu Junior Achievement, pe parcursul următorilor doi ani.

A treia componentă vizează lansarea a trei proiecte-pilot privind introducerea noilor tehnologii în educație în trei unități de învățământ din România: Liceul Tehnologic „Doamna Chiajna” din satul Roșu, comuna Chiajna, Liceul Teoretic „Jean Bart” din Sulina, județul Tulcea, și o a treia școală ce va fi selectată printr-un concurs de proiecte dintre școlile care implementează Google Apps for Education până la 31 august 2014. Vor fi dezvoltate trei modele de predare, fiecare dintre ele centrat pe folosirea, în diverse forme și modalități, a multiplelor unelte educaționale disponibile online și utilizate de profesori din întreaga lume.

„Parteneriatul încheiat cu Ministerul Educației Naționale constituie încă un pas în utilizarea uneltelor digitale în învățământul din România. Ne dorim ca acest proiect să trezească interesul cât mai multor școli care să aducă în sala de clasă cele mai noi tehnologii digitale, transformând procesul de învățare într-unul modern, dinamic, interactiv. Google Apps for Education oferă gratuit instrumente online de comunicare și colaborare ce pot fi accesate oricând și de oriunde”, a declarat Dan Bulucea, Country Manager Google Romania.

Unitățile de învățământ din România interesate să adopte Google Apps for Education pot accesa site-ul Ministerului Educației Naționale la adresa http://licente.edu.ro.