Primăria Capitalei pregătește două taxe pentru circulația cu mașina prin București

Publicat: 28 11. 2012, 09:23
Actualizat: 29 09. 2018, 23:12

Primăria Capitalei vrea să introducă o taxă pentru toate autovehiculele care circulă în București, denumită și „buvinietă”, din care să susțină proiecte de investiții precum autostrada suspendată, dar și o alta suplimentară pentru zona centrală, care vizează decongestionarea traficului.

Buvinieta ar putea fi introdusă într-un an sau doi, pentru întreaga infrastructură din Capitală, în vederea susținerii lucrărilor majore de infrastructură de tipul „autostrăzii suspendate”, a declarat marți Ion Dedu, director executiv la Direcția Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Capitalei, la conferința Mediafax talks about Construction.

În prezent, în București se aplică taxe pentru autovehiculele care depăsesc 3,5 tone, în funcție de tonaj și de zone.

Ideea introducerii unei taxe de drum denumită „buvinietă” a fost avansată încă din 2006, în mandatul lui Adriean Videanu, și a fost intens criticată, inclusiv de PSD București. Videanu constata la acea vreme crearea unei „psihoze” legată de buvinetă, taxa nefiind introdusă.

„Taxarea zonei centrale va apărea numai dacă celelalte două măsuri, respectiv îmbunătățirea sistemului de transport public și politica parcărilor nu vor da roade. Dacă aceste două sisteme dau roade și lucrurile se rezolvă, nu mai e nevoie de taxare. (…) Nu este bătută în cuie, trebuie să vedem ce se întâmplă după ce luăm măsurile astea două”, a afirmat reprezentantul primăriei.

El a adăugat că Primăria urmărește asigurarea unui număr limitat de locuri de parcare și să mențină tarifele la un nivel la care să fie 80-85% din parcări ocupate.

„În momentul în care se umple parcarea, crești prețul, când se golește, îl scazi. E logic”, a spus el.

Municipalitatea bucureșteană administrează 140 de parcări cu peste 8.000 de locuri, cele mai multe în zona centrală a Capitalei, șoferii plătind pentru un loc de parcare 1,5 lei sau 2,5 lei pe oră în timpul zilei.

O asemenea taxă de zonă centrală se aplică în prezent în orașe precum Londra sau Milano.

Șoferii plătesc din 2002 un tarif de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, denumită rovinietă.