Procedura de avizare și adoptare a durat trei zile! TOADER, precizări despre ordonanța care a stat la baza protocolului SRI-PG

Publicat: 06 09. 2018, 08:38
Actualizat: 25 03. 2019, 23:13

„Simplă informare! OUG nr. 6/2016 privind punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal, a fost adoptată fără avizul consultativ din partea CSM! Întreaga procedură de avizare și adoptare a durat trei zile! Astfel: 09.03.2016 M.J. transmite proiectul de OUG, spre avizare, către S.R.I. și C.S.A.T., iar pentru consultare interinstituțională la I.C.C.J. Totodată, proiectul a fost trimis și Departamentului pentru relația cu Parlamentul, pentru avizul de oportunitate. La aceeași dată, MJ transmite proiectul către C.S.M., spre avizare, iar către Secretariatul General al Guvernului, pentru a fi înscris pe ordinea de zi. 10.03.2016 MJ primește de la CSM o adresă prin care este informat asupra faptului că a fost înaintat către Plenul CSM propunerea de aviz favorabil al proiectului, de către Comisia nr. 1 a C.S.M. – Independența și responsabilizarea justiției, eficientizarea activității acesteia ți creșterea performanței judiciare. 11.03.2016 M.J. transmite proiectul către M.A.I., M.F.P. și Ministerul Muncii spre a fi semnat în calitate de avizatori. 11.03.2016 C.S.A.T. avizează favorabil proiectul de OUG 11.03.2016 Guvernul adoptă OUG nr. 6/2016 24. 03.2016 Se primește de la CSM. avizul favorabil asupra proiectului de ordonanță de urgență”, a scris Tudorel Toader pe Facebook.

Guvernul a adoptat, în ședința de miercuri, o OUG potrivit căreia în situația vacantării funcțiilor de inspector-șef și inspector-șef adjunct ai Inspecției Judiciare ca urmare a expirării mandatului, interimatul funcției se asigură în continuare de aceștia până la concursul de ocupare a funcțiilor.

Executivul a adoptat o Ordonanță de urgență pentru completarea articolului 67 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.

„Întrucât dispozițiile Legii nr.317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii în vigoare nu reglementează situația în care mandatele funcțiilor de inspector-șef și inspector-șef adjunct al Inspecției Judiciare expiră înainte de finalizarea concursurilor pentru ocuparea acestor funcții și nici posibilitatea exercitării cu titlu interimar a funcțiilor de inspector-șef și inspector-șef adjunct, în situația în care acestea devin vacante din alte motive. Față de faptul că mandatul actualei conduceri a Inspecției Judiciare expiră la data de 1 septembrie 2018 și nu există o dispoziție legală care să reglementeze expres modul de asigurare a interimatului pentru aceste funcții; (…) Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență: La articolul 67 din Legea nr. 317/2204 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată în Monitorul Oficial al României, (…) se introduce un alineat nou cu următorul cuprins:

1. În situația vacantării funcției de inspector-șef sau, după caz, de inspector-șef adjunct al Inspecției Judiciare ca urmare a expirării mandatului, interimatul funcției se asigură de inspectorul-șef sau, după caz, de inspectorul-șef adjunct în funcție, până la data ocupării acestor funcții în condițiile legii. În caz de încetare a mandatului de inspector-șef ca urmare a altor situații, interimatul funcției se asigură de către inspectorul-șef adjunct până la data ocupării funcției în condițiile legii, iar în caz de încetare a mandatului de inspector-șef adjunct, interimatul funcției se asigură de către un inspector judiciar numit de inspectorul-șef până la data ocupării acestei funcții în condițiile legii”, se arată în OUG adoptată, miercuri, în ședința de Guvern.

Potrivit OUG, noile prevederi se aplică și situațiilor în care funcția de inspector-șef sau, după caz, de inspector- șef adjunct al Inspecției Judiciare este vacantă la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.