RADET a oprit apa caldă în Colentina și Pantelimon, din lipsa banilor

Publicat: 09 06. 2016, 14:14

„Situația opririi furnizării apei calde intervine după ce, în cursul săptămânii trecute, ELCEN a oprit funcționarea CET Sud pentru efectuarea lucrărilor anuale de revizie. Alimentarea consumatorilor deserviți de către această centrală, respectiv locuitorii sectoarelor 2, 3 și 4, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Vest și CET Progresu”, anunță RADET printr-un comunicat de presă.

„Dintre cele 3 sectoare afectate de oprirea CET SUD, Sectorul 2 este cel mai afectat, pentru că nu există capacitatea de acoperire a consumatorilor din această zonă. Ambele centrale sunt situate la distanțe mari față de Sectorul 2 și, în acest sens, s-a dispus oprirea unui număr de 75 de puncte termice. În cazul în care nu s-ar fi luat aceasta decizie, pe țeava de apa caldă, cetațenii ar fi primit apă rece”, mai precizează RADET.

„Sunt peste două luni de când anunțăm public care vor fi efectele luării de către ELCEN a deciziei de impunere a popririi de 100% pe conturile regiei. Acest lucru care a dus la imposibilitatea efectuării lucrărilor de reparații și revizii anuale a rețelelor administrate de regia autonomă”, a declarat Directorul Direcției Producere și Exploatare RADET, Virgil Untea.

Reprezentanții RADET susțin că apa caldă în Colentina și Pantelimon va fi oprită până vineri însă precizează că această situație se poate repeta oricând și în alte zone ale Capitalei.

De cealaltă parte, ELCEN anunță într-un comunicat de presă că această revizie este programată încă din luna ianuarie și că programul a fost stabilit în așa fel ca cetățenii să nu fie afectați. ELCEN acuză RADET că încearcă să pună presiune pe ELCEN, pentru ridicarea popririi pe conturi, la care s-a ajuns din cauza datoriilor.

„Oprirea celor 75 de puncte termice ale RADET București din sectorul 2 al Capitalei a fost una voluntară, fără să existe o avarie în sistem care să determine acest lucru. Așa cum ELCEN a mai anunțat și subliniat, în nenumărate rânduri, avem capacitatea să asigurăm orice comandă a RADET, în parametrii comandați de regie (temperatură, debit și presiune)”, arată ELCEN într-un comunicat de presă.

„Deși centrala București Sud (CET Sud), centrală aparținând ELCEN, a fost oprită pentru revizie, transferul către CET Progresu nu are de ce să afecteze locuitorii bucureșteni racordați la sistemul centralizat de încălzire, deoarece București Progresu are capacitatea de a asigura apă caldă pentru populația sectoarelor 2, 3 și 4 din Capitală. Starea de degradare a rețelelor de distribuție ale RADET București nu este culpa ELCEN și ne delimităm de orice acuzații făcute de reprezentanții regiei în acest sens. ELCEN consideră, de asemenea, că aceasta este o încercare de a pune presiune pe Consiliul de Administrație al ELCEN pentru ridicarea popririi de pe conturile RADET. ELCEN nu face însă decât să pună în aplicare decizia unei instanțe pentru a-și recupera datoriile restante”, mai arată comunicatul ELCEN.