Raed Arafat, deranjat după votul acordat Legii carantinei și izolării de Senat: „Nici nu s-a publicat Legea și au început atacurile. Chiar așa? Au votat toți o Lege care dă putere absolută doctorului Arafat?”

Publicat: 17 07. 2020, 09:36
Actualizat: 06 04. 2021, 14:47
România ar putea interzice zborurile din Regatul Unit! Raed Arafat: „Dacă se impun măsuri...”

După votul acordat Legii carantinei și izolării de Senat, cu noi modificări, joi seară, Raed Arafat a scris pe Facebook că se simte atacat, în urma unor încercări de a conecta persoana să cu un abuz nejustificat privind articolele dezbătute pe parcursul acestei săptămâni de către forurile legislative. Arafat spune că legea a fost dezbătută de toate părțile implicate, iar încercările de a conecta o persoană cu o decizie sunt o „încercare de dezinformare a populației”.

Legea nu îi dă puteri supreme lui sau altei persoane, ci doar permite luarea de măsuri bazate pe analize și recomandări în timp real, spune Arafat

„Nici nu s-a publicat Legea și au început atacurile împotriva ei și a persoanei mele parcă eu sunt cel care a scris-o singur, a dezbătut-o singur și a votat-o singur. Legea nu dă puteri supreme nici doctorului Arafat și nici unei alte persoane”, a scris Raed Arafat pe pagina sa de socializare.

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă spune că legea a fost dezbătută de toate părțile implicate, iar încercările de a conecta o persoană cu o decizie sunt o „încercare de dezinformare a populației”

„Încercările de a spune că tot ce se face în lupta cu acest virus este un abuz și nejustificat, încercând să se lege acest aspect de o persoană sau două, reprezintă o încercare de dezinformare a populației și de a menține în continuare un curent de opinie negativ față de orice acțiune luată la nivel de autorități. (…) Chiar asa? Au votat toti o Lege care da putere absoluta dr-lui Arafat? „, conchide șeful DSU.

Ba mai mult, Raed Arafat clarifica și ofere exemple de situații în care autoritatea decizională se face de autoritatea competență, diferită de la caz la caz

„Doar o citire atenta a Legii poate clarifica cititorului ce pargii de control sunt si ce face fiecare persoana sau institutie. De exemplu:
1. Internarea pacientului se face la recomandarea medicului si prin act emis de Directia de Sanatate Publica in cazul in care acesta refuza internarea iar medicul fiind de parerea ca acesta trebuie sa fie internat in cazul unei boli contagioase. Iar aici vorba nu este despre COVID 19, regula fiind una generala in cazul bolilor transmisibile. Deci dr. Arafat nu decide nimic in aceasta privinta. Protocoalele medicale sunt realizate de specialistii Ministerului Sanatatii si nu de DSU.
2. Carantinarea individuala a persoanelor suspecte se face de catre personalul Directiei de Sanatate Publica prin act emis pentru fiecare persoana, deci din nou nu dr. Arafat decide acest lucru, si nici nu da aprobarea in acest sens.
3. Izolarea la domiciliu a persoanelor pozitive poate fi decisa de medic in conditia in care riscul de a infecta pe alte persoane este redus. Din nou, nu dr. Arafat decide acest lucru.
4. Carantinarea persoanelor care vin din alte tari poate fi decisa de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta, format din ministri, scretari de stat si sefi de institutii, in baza unei analize a grupului de suport tehnico-stiintific, in care sunt peste 15 persoane inclusiv epidemiologi si medici de boli infectioase. Deci, nu dr. Arafat decide acest lucru de capul lui.
5. Dr. Arafat poate semna un ordin de detasare, dar acest lucru poate fi semnat si de ministrul sanatatii sau de conducatorul unei institutii.
6. Dr. Arafat poate semna ordinul de carantina pe o zona anume pe baza recomandarii directiei de sanatate public judeteana sau a Municipiului Bucuresti si a votului de aprobare al comitetului judetean pentru situatii de urgenta sau al mun. Bucuresti, precum si al avizului Institutului de Sanatate Publica (INSP) din cadrul Ministerului Sanatatii. Cu alte cuvinte, dr. Arafat nu poate semna astfel de ordin de capul lui pana nu are propunerea Dir. de Sanatate Publica, acordul Comitetului Jud. Pentru Situatii de Urgenta si avizul INSP. Totodata astfel de ordin trebuie validat in termen de 48 de ore de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta. Legea stabileste si criteriile pe baza carora se iau astfel de decizii.
7. Toate deciziile luate in baza acestei legi pot fi contestate in instanta astfel incat deciziile sa fie anulate daca un judecator considera acest lucru necesar.
In concluzie, Legea nu da puteri supreme nici dr.-ului Arafat si nici unei alte persoane. Doar ca aceasta ne permite sa putem actiona prompt si sa putem lua decizii bazate pe analize si recomandari fara pierdere de timp.
Incercarile de a spune ca tot ce se face in lupta cu acest virus este un abuz si nejustificat, incercand sa se lege acest aspect de o persoana sau doua, reprezinta o incercare de dezinformare a populatiei si de a mentine in continuare un curent de opinie negativ fata de orice actiune luata la nivel de autoritati.
Problema COVID-19 este una complexa fiind necesara conlucrarea intre noi toti, de la autoritati la fiecare individ. Important este informarea corecta si ignorarea minciunilor si a stirilor ce nu pot fi confirmate din surse credibile!”