Reacția Primăriei Capitalei după protestul bicicliștilor. Câți kilometri de piste promite că va construi

Publicat: 21 04. 2018, 22:27

PMB susține că una dintre măsurile pentru reducerea traficului este construirea de piste pentru biciclete, menționând că anul, posibil în iunie, acesta va fi demarat proiectul care prevede construirea unor piste pe o distanță de 67 de kilometri. Precizarea, după un protest al bicicliștilor.

„În ceea ce privește traseele pietonale și pentru biciclete București-Ilfov, a fost aprobat în Comisia Tehnico- Economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanță de 67 km, proiect în valoare de 10 milioane de euro care va fi demarat anul acesta. În total, vor exista 240 de km de piste pentru biciclete în București, iar construirea acestora va continua și în anul următor”, transmite Primăria Muncipiului București (PMB).

Proiectul cuprinde patru trasee, pe o distanță de 63,5 km, ocupând o suprafață totală de aproximativ 201000 mp.

„Este o prima etapa dintr-un proiect mai amplu, de 240 km. Executia primului lot, de 63,5 km, poate demara în luna iunie a acestui an. În acest moment, Primăria Capitalei se află în etapa de obținere a avizelor. Aceste piste vor fi realizate de Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje”, potrivit PMB

Cele patru trasee sunt:

· Traseul 1- Piața Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- strada Nicolae Caranfil- Sos. Pipera- strada Alexandru Serbanescu- Bd. Aerogarii- DN1- Piata Presei Libere- Sos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan

· Traseul 2- Piata Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Sos. Stefan cel Mare- Sos. Mihai Bravu

· Traseul 3- Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Splaiul Independentei- Bd. Natiunile Unite

· Traseul 4- Piata Libertatii- Piata Constitutiei- Bd Unirii- Bd. Decebal- Bd. Basarabia- Stadionul National

Potrivit sursei citate,”Primăria Capitalei urmărește introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de stații de inchiriere, parcări și achizitionarea de biciclete pentru utilizare de către public care se materializează în anul 2018- prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii Capitalei)”.

Instituția spune că primarul general a solicitat direcțiilor de specialitate accelerarea demersurilor pentru implementarea sistemului de transport alternativ în Capitala.

„Ne dorim ca mersul cu bicicleta să devină un mijloc de transport uzual în Capitală. Printre demersurile pe care Municipalitatea le întreprinde în această perioadă se numără și demararea procedurii de achiziție a studiului de fezabilitate pentru realizarea unei rețele de piste de biciclete pe o suprafață de 100 km, printr-o convenție încheiata cu Ministerul Mediului și prin care se alocă 10 milioane de euro pentru realizarea acestui obiectiv. Intenția PMB este de a acoperi axele Nord-Sud și Est-Vest”, spune Gabriela Firea.

Sub sloganul „Vrem un oraș pentru oameni”, sâmbătă, între orele 15.30-19.30, în Capitală a avut loc a douăsprezecea ediție a Marșului Bicicliștilor. Prin acest protest, membrii Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ România (OPTAR) au solicitat dezvoltarea pistelor pentru biciclete în oraș

„Motivele de protest nu s-au schimbat din 2013, de când am depus notificarea adunării publice! Motivele organizării protestului sunt neaplicarea măsurilor de siguranță rutieră, încurajarea transportului motorizat în timp ce orașul este cea mai poluată capitala europeană, lipsa unei viziuni a administrației orașului pentru creșterea calității vieții, menținerea în funcții a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepția ilegală a pistelor pentru biciclete, neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate”, se arată într-un comunicat OPTAR.