RTL a renunțat la toate cele șapte licențe de televiziune deținute în România

Publicat: 05 12. 2014, 15:48
Actualizat: 05 12. 2014, 16:07

Grupul german RTL a anunțat la sfârșitul lunii noiembrie că își va muta la Luxemburg operațiunile TV din Ungaria, care includ mai multe televiziuni licențiate în România, între care Cool TV, Film+, Film+2, RTL+ și Series+. Această decizie a RTL de reducere a costurilor pe piața maghiară a venit după adoptarea în Ungaria a controversatei taxe pe publicitate, după cum a informat recent presa internațională.

În acest context, grupul german RTL a decis să renunțe la toate cele șapte licențe TV deținute în România, pentru televiziunile RTL+, RTL II, Cool TV, FILM+2, FILM+, Reflektor și Series +.

Laura Georgescu, președintele CNA, a confirmat, pentru MEDIAFAX, faptul că societatea Cable Channels SA a informat Consiliul că renunță, începând de la 1 decembrie, la cele șapte licențe audiovizuale acordate de autoritatea de reglementare în domeniul audiovizualului din România.

Asociații societății Cable Channels SA sunt: RTL Group Central & Eastern Europe GMBH (Germania) – 99,991% și RTL Group Deutschland GMBH (Germania) – 0,009%, potrivit site-ului CNA.

Toate aceste șapte televiziuni licențiate de grupul RTL în România, prin intermediul societății Cable Channels SA, erau dedicate publicului maghiar din Ungaria și România.

Decizia grupului german RTL de a-și muta la Luxemburg operațiunile TV din Ungaria, între care și aceste șapte televiziuni licențiate în România, a fost prezentată pe 27 noiembrie de broadbandtvnews.com.

„Reevaluând situația economică nefavorabilă din Ungaria, am decis să facem portofoliul nostru de televiziuni prin cablu mai eficient din punct de vedere financiar și să mutăm operațiunile noastre TV la Luxemburg, unde avem o infrastructură și o echipă potrivite”, a anunțat compania, într-o declarație acordată presei maghiare, citată de broadbandtvnews.com.

Astfel, managementul, producția de televiziune și emisia pentru televiziunile operate în Ungaria de RTL vor fi mutate la Luxemburg. Însă, grupul german va continua să opereze direct în Ungaria principala sa televiziune de pe această piață, respectiv RTL Klub.

Potrivit broadbandtvnews.com, printre televiziunile prin cablu maghiare ale RTL, care vor fi afectate de această decizie de la începutul lui 2015, se numără Cool TV, Film+, Film+2, RTL+, Sorozat+ (Series+) și Muzsika TV.

Intrate în portofoliul RTL în 2011, toate aceste televiziuni cu excepția Muzsika TV au funcționat pe licențe audiovizuale din România și sub jurisdicția autorității de reglementare în domeniul audiovizualului din România, respectiv a Consiliului Național al Audiovizualului.

Din ianuarie, toate aceste televiziuni ar urma să funcționeze sub umbrela CLT-UFA, subsidiara din Luxemburg a RTL Group.

Deși prin această decizie RTL Group își va reduce costurile în Ungaria, compania nu va putea să evite și plata controversatei taxe pe publicitate, care a fost adoptată în această vară de guvernul maghiar, conform broadbandtvnews.com.

Guvernul maghiar va crește, din ianuarie 2015, super-taxa pe publicitate, adoptată în această vară, de la 40% la 50% în cazul companiilor de media ale căror venituri anuale din publicitate sunt mai mari de 65 de milioane de euro, în acest caz fiind vizat doar grupul german RTL, după cum a informat AFP în prima parte a lunii noiembrie.

„Taxa pentru societățile care realizează venituri de peste 20 de miliarde de forinți (65 de milioane de euro) din publicitate va crește de la 40% la 50%, începând din ianuarie 2015”, a anunțat, pe 12 noiembrie, Ministerul ungar al Economiei.

Creșterea acestei taxe de către Guvernul condus de premierul conservator Viktor Orban vizează doar RTL Group, cel mai important grup european de media, care este prezent și pe piața din Ungaria.

RTL Group este singura companie de media din Ungaria care atinge acest prag financiar, de 65 de milioane de euro.

RTL Group a anunțat, în luna octombrie, că a depus o plângere oficială la Comisia Europeană împotriva controversatei taxe pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media care a fost adoptată în această vară de guvernul maghiar, după cum relata broadbandtvnews.com.