Schimbări la CNADNR. Guvernul înființează o nouă companie pentru infrastructura rutieră

Publicat: 14 09. 2016, 19:33
Actualizat: 11 10. 2016, 13:16

În urma ședinței de Guvern a fost adoptată ordonanța de urgență care prevede reorganizarea CNADNR. Concret, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale își schimbă numele  în C.N.A.I.R. (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) și va avea ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră și, în același timp, va fi înființată o nouă Companie care să se ocupe de organizarea infrastructurii rutiere, numită Compania Națională de Investiții Rutiere S.A (C.N.I.R). 

Organismul nou înființat se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, în așa fel încât timpii de deplasare să devină comparabili cu cei din Uniunea Europeană. Compania de Investiții Rutiere are un capital social inițial de 500 de milioane de lei, iar acționar unic este statul român. 

Referitor la gestionarea proiectelor, acestea vor fi transferate, pe o perioadă de cel mult trei ani, din responsabilitatea fostului CNADNR către C.N.I.R. Lucrările care vor fi transferate sunt: modernizarea Centurii Sud București; realizarea ring II Centura Sud București; realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești; realizarea autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni; realizarea drumului expres Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani.

C.N.I.R. va fi finanțată prin fondurile externe nerambursabile (pentru perioadele de programare 2007-2013, 2014-2020 și după 2020), sumele alocate de la bugetul de stat, împrumuturi publice sau de la instituții financiare internaționale. De asemenea, C.N.I.R. încasează lunar de la C.N.A.I.R. un procent de 15% din valoarea rovinietei încasate, dar și din sumele obținute prin încasarea tarifelor de trecere a podurilor.