Șoferii au scăpat de timbrul de mediu, dar li se pregătește altceva. Cele două variante care vor costa în funcție de noxele mașinii

Publicat: 25 02. 2017, 13:13
Actualizat: 27 03. 2019, 04:46

This browser does not support the video element.

Printre variantele discutate să ia locul timbrului de mediu, desființat în data de 1 februarie 2017, se află vigneta, ce ar urma să fie plătită de toți șoferii și să aibă o valoare diferențiată, în funcție de nivelul noxelor și al capacității cilindrice a motorului mașinii.

O altă variantă de lucru o reprezintă stickerul colorat, care va permite conducătorilor auto să intre în anumite zone ale orașului, metodă practicată și în Franța. Culoarea stickerului va indica nivelul de poluare a mașinii, au declarat surse din ministerul Mediului pentru Mediafax.

Ministrul Mediului, Daniel Constatin, a anunțat, într-o declarație pentru Mediafax că a făcut „o analiză în aceste zile în cadrul grupului de lucru pe care l-am format. (…) Sunt trei sisteme în momentul de față, există anumite țări care percep o anumită taxă la înmatriculare sub o diversă formă, această taxă sigur că a fost aplicată cu mulți ani în urmă și ea nu a fost aplicată în mod discriminatoriu, de aceea nu a fost atacată în aceste state. A doua formă este un impozit care se plătește anual în funcție de capacitatea cilindrică și de emisiile de CO2. Există și a treia formă care este întărită în momentul de față și care reprezintă o taxă suplimentară de combustibil, când plătești combustibilul o parte din taxa respectivă se duce către fondul de mediu”.

Acesta a mai declarat că a avut discuții și cu primarul general, Gabriela Firea, legat de poluare. O variantă luată în discuție este chiar împărțirea pe zone a orașelor.

„Pot fi măsuri comune pe care le adoptăm care să rezolve ambele probleme (nr: traficul și poluarea). Dacă se va ajunge la această soluție prin care să zonăm Bucureștiul și alte județe din țară, zona 1, 2,3 și să spunem că unele mașini, în funcție de gradul de poluare a motorului respectiv, pot pătrunde într-o zonă numai cu taxă sau deloc, asta ar putea să rezolve și problema traficului.(…) Pentru București, Brașov și Iași pentru reducerea poluării, dar și pentru gestionarea deșeurilor avem cel puțin 11 măsuri pe care le vom lua în perioada următoare”, a mai spus Daniel Constantin pentru Mediafax.

Timbrul de mediu a fost eliminat de la 1 februarie, alături de alte 101 taxe. Taxa respectivă fusese declarată ilegală de Curtea Europeană de Justiție, în vara anului 2016.

Ministrul Mediului spune că în lista de măsuri care ar putea duce la reducerea poluării se află perdelele forestiere, mașinile și autobuzele electrice și programul Școala Verde. El nu susține că nu se ia în calcul introducerea circulației alternative a mașinilor cu numere pare și impare.