Soluția pentru ca șoferii români să evite timpii mari de așteptare la frontieră

Publicat: 26 12. 2015, 15:08

Pe site-ul Poliției de Frontieră a fost introdusă, înaintea sărbătorii Crăciunului, când traficul la frontieră a fost foarte aglomerat, o secțiune unde este afișată media timpilor de așteptare în toate punctele rutiere de trecere a frontierei, persoanele care intră sau ies din țară putând alege traseul cât mai puțin aglomerat.

Începând de sâmbătă este funcțională o nouă aplicație on-line, care poate fi accesată de pe orice calculator sau terminal mobil, smartphone sau tabletă cu acces la internet. Aplicația permite celor care tranzitează punctele de trecere a frontierei reprezentarea celui mai bun traseu, atât pe sensul de intrare, cât și pe cel de ieșire din țară, a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, Monica Dajbog.

Aplicația folosește modulul de navigație furnizat de Google Maps pentru configurarea traseul către un anumit punct de trecere a frontierei ce înregistrează valori de trafic scăzute. Pe aplicație apar trasee de culoare verde dacă timpii de așteptare sunt de până în 20 de minute, de culoare galbenă – dacă timpii sunt între 20 și 60 de minute și de culoare roșie – dacă timpii de așteptare sunt de peste 60 de minute.

Monica Dajbog a mai spus că, pe lângă măsurile de informare a cetățenilor, va fi suplimentat numărul polițiștilor de frontieră până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere, în funcție de dinamica valorilor de trafic.

În această săptămână, peste 1,2 milioane de persoane au tranzitat punctele de frontieră ale României, a precizat Dajbog.

La sfârșitul săptămânii trecute, în punctele de trecere a frontierei din vestul țării, cozile s-au întins pe zeci de kilometri pe sensul de intrare în țară, mii de români întorcându-se din străinătate pentru a petrece sărbătorile în țară.

Cele mai aglomerate au fost punctele de trecere de la frontiera comună româno-ungară, unde au trecut granița, în 48 de ore, peste 243.000 persoane, din care 193.200 pe sensul de intrare în țară. Față de o perioadă normală, când într-un interval de 48 de ore pe la frontiera româno-ungară intră în România aproximativ 50.000 de persoane, traficul la frontieră, pe sensul de intrare, a crescut de aproape patru ori.

Miercuri, punctul de trecere a frontierei Nădlac II de pe autostrada A1 a fost închis, timp de aproape două ore, din cauza unei defecțiuni la sistemul informatic, autoturismele fiind redirecționate către Turnu și Nădlac I, iar camioanele către Vărșand.

Ministrul Afacerilor Interne, Petre Tobă, anunța, în 23 decembrie, că pe site-ul Poliției de Frontieră a fost realizată o secțiune cu informații actualizate din două în două ore privind timpii de așteptare la frontiere și că urmează să fie creată și o aplicație pentru telefoane mobile despre situația la frontiere.

Potrivit ministrului, traficul în vămi a fost mai mare cu 190 la sută în perioada 19-20 decembrie, comparativ cu un weekend normal, poliția de frontieră înregistrând un „tranzit de 426.000 de persoane, dintre care 287.000 de persoane pe sensul de intrare în țară, cele mai tranzitate puncte fiind cele din vestul țării, dar și cele din aeroporturi”.

Ministrul Internelor arăta că a fost suplimentat efectivul de polițiști de frontieră de la 2.578 pe tură într-o zi normală la 3.324 și menționa că acesta este numărul maxim de polițiști de frontieră care poate fi alocat corespunzător infrastructurii existente.

Federația asociațiilor de români din Europa (FADERE) a cerut, marți, demisia ministrului Afacerilor Interne, Petre Tobă, pentru modul în care a fost gestionată situația de la frontiere, unde s-au format cozi uriașe.