Sorin Cîmpeanu: Ar trebui să fie alese două-trei manuale alternative la licitația pentru clasele III-IV

Publicat: 17 03. 2015, 11:25
Actualizat: 17 03. 2015, 15:37

„Legea ne obligă să avem manuale alternative. Atunci când dorești să exprimi același lucru în mai multe moduri, riscul de a avea și exprimări neconforme crește. Sunt de părere că trebuie să avem două-trei variante doar. Licitația pentru manualele de la clasele a III-a și a IV-a va preciza faptul că se vor alege două-trei manuale alternative, în ideea evitării apariției unor manuale care să fie, pe bună dreptate, criticabile din punct de vedere al calități”, a declarat marți, pentru MEDIAFAX, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a mai spus că Editura Didactică și Pedagogică va fi mai serios implicată în realizarea manualelor.

„Ne gândim să implicăm mai serios Editura Didactică și Pedagogică în procesul privind realizarea manunalelor, pentru că acționar unic este statul român”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Pe de altă parte, ministrul Educației s-a arătat nemulțumit de ritmul lent de schimbare a curriculei.

„Este inacceptabil ritmul de revizuire a curriculei. În acest ritm, vom avea abia în 2024 curriculă pentru clasa a XII-a. Este necesară o accentuare a ritmului, în 2015 pentru clasa a III-a , 2016 – a IV-a, în 2017, în paralel clasa a V-a și a IX-a și, tot așa, în 2020 – clasele a VIII-a și a XII-a”, a mai spus Cîmpeanu.

O altă nemulțumire a ministrului Educației vizează numărul exagerat de discipline școlare.

„Este inadmisibil ca un elev să aibă 18 discipline pe săptămână, la clasele V-VIII. Este nevoie de o îmbunătățire, atât la nivel de număr de discipline, cât și la nivel de curriculum pentru fiecare disciplină”, a adăugat ministrul.

În opinia ministrului Educației, ar trebuie să existe o singură comisie care face curricula și avizează și manualele.

„Trebuie îmbunătățit și procesul de consultare. Cei care au gândit curriculele, să aibă un punct de vedere asupra calității manualelor. Acum, curricula este făcută de ISE și manualele de alții. Nu există o coerență deplină, deși este absolut necesară, între structurile care elaborează curricula și cei care se ocupă selecția manualelor. Și revin asupra reducerii numărului de variante de manunale alternative, pentru că, dorindu-se un numărul mare de variante, riscul de a greși s-a materializat, din păcate. Avem semnale în unele cazuri cu privire la calitatea acestor manuale, la greșelile de exprimare. Poate ar trebui să fie cooptați în comisie și specialiști de la Academia Româna, pentru evaluarea calității manualelor”, a mai spus ministrul Educației.