TRAGEDIA din Muntenegru. Autocarul implicat în accident avea o viteză de 80 de kilometri pe oră

Publicat: 01 07. 2013, 16:16
Actualizat: 07 05. 2019, 15:11

Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul românesc se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, relatează vineri cotidianul Vijesti, în pagina electronică.

Vijesti a constatat că rezultatele preliminare au arătat că, înainte de a se prăbuși în canion, autocarul se deplasa cu 80 de kilometri pe oră, dar viteza exactă va fi cunoscută după analiza detaliată a experților.

„Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porțiune de drum”, a declarat o sursă din cadrul poliției.

Numerele extrase la LOTO pe 27 iunie. Marele premiu la LOTO 6 din 49 nu a fost câștigat

 

 

Limita de viteză pe acest sector de drum este de 40 de kilometri pe oră.

„La acest moment nu pot dezvălui detalii despre cum conducea șoferul înainte de accident. Aceste date vor fi conținute în raportul final, care va fi gata săptămâna viitoare”, a declarat procurorul Vojislav Grujic.

Procurorul, care se ocupă de anchetă, a declarat că așteaptă mai multe detalii pentru a întocmi raportul final.

„Trebuie să clarificăm unele fapte care sunt importante în proces. Ar trebui să fie gata săptămâna viitoare”, a declarat el, adăugând că este posibil să fie cerută o expertiză suplimentară.

La câteva ore după tragedie, în timpul investigației, echipe ale poliției, specialiști și procurori au emis ipoteza că accidentul s-ar fi produs probabil din cauza vitezei excesive și a carosabilului alunecos.

Aceeași concluzie ar reieși și din analiza urmelor lăsate de pneuri. Este posibil ca, tot din cauza vitezei excesive, autocarul să se fi lovit de zidul de beton, de panourile de semnalizare rutieră și feroviară, precum și de parapetul podului, care avea o lungime de 22,5 metri.

Ancheta va încerca să stabilească ce s-a întâmplat și ce alți factori în afară de viteză și carosabilul umed l-au împiedicat pe șofer să vadă curba și să meargă drept, prăbușindu-se în prăpastie, potrivit cotidianului.

Autocarul nu a fost încă scos din canion și va trebui găsită o modalitate pentru a face acest lucru, deoarece expertiza tehnică ar putea oferi mai multe răspunsuri.

Un autocar cu turiști români s-a răsturnat într-o prăpastie duminică, în jurul orei 18.00, ora României, în urma accidentului pierzându-și viața 18 persoane, iar alte 29 fiind rănite.

Nouă dintre victime sunt din Capitală, cinci din județul Argeș, două din Timiș și câte una din Ilfov și Cluj.

Patru dintre persoanele din Argeș care au decedat în accident erau din Curtea de Argeș, fiind vorba despre Nicolae Derviș, om de afaceri și fost consilier local, Mariana Mateescu, ghidul excursiei, profesoară de matematică pensionară, Toma Mateescu, soțul femeii, și Ion Marinescu, tatăl fostului consilier județean liberal Mădălin Marinescu. Cea de-a cincea victimă, Gherghina Buidan, era din Pitești.

Nicolae Derviș, în vârstă de 65 de ani, fost consilier local, era președinte al filialei Curtea de Argeș a PNL. Familia Derviș avea în Curtea de Argeș o fabrică de pâine cu peste 100 de angajați.

Nicolae Derviș ar fi trebuit să plece în această vară într-o excursie în Spania, dar a primit în ultimul moment o ofertă cu circuitul din Muntenegru și Croația, cedând călătoria în Peninsula Iberică unui fîn, angajat al brutăriei.