Trei angajați ai Primăriei Timișoara, urmăriți penal din cauza unui lift nemontat

Publicat: 15 02. 2013, 13:44
Actualizat: 30 09. 2014, 14:16
Cei trei angajați ai Primăriei Timișoara care au semnat recepția finală a noii clădiri a Direcției Fiscale, fără ca liftul să fie montat sunt urmăriți penal pentru abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual, fiind urmărit penal pentru complicitate și un administrator de firmă.

Cei trei angajați ai Primăriei Timișoara care au semnat recepția finală a noii clădiri a Direcției Fiscale, fără ca liftul să fie montat sunt urmăriți penal pentru abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual, fiind urmărit penal pentru complicitate și un administrator de firmă.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, vineri, de Inspectoratul de Poliție Timiș, în urma cercetării penale făcute de ofițerii Serviciului de Investigarea Fraudelor Timiș, cu avizul Parchetului de pe lângă Judecătoria Timișoara, s-a dispus începerea urmăririi penale față de M. M., de 52 de ani, D. M., de 45 de ani, și C. L., de 50 de ani, toți din Timișoara pentru abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual, transmite corespondentul MEDIAFAX.

De asemenea, s-a început urmărirea penală față de B. V., de 51 de ani, din Timișoara, administrator al unei societăți din municipiu, pentru complicitate la abuz în serviciu contra intereselor publice și fals intelectual.

„În fapt, în cursul anului 2010, ca urmare a executării unor lucrări efectuate de către societatea respectivă pentru Primăria muncipiului Timișoara, cele trei persoane, în calitate de angajați ai Direcției Patrimoniu care fac parte din Comisia de Recepție a Lucrărilor, au întocmit și semnat în fals un proces-verbal de recepție și punere în funcțiune a unui lift la clădirea Primăriei, lift care nu a fost montat, creându-se un prejudiciu de aproximativ 99.000 de lei. Totodată, în baza procesului-verbal de recepție, după expirarea termenului de doi ani de la semnarea recepției, i-a fost restituită reprezentantului firmei și garanția de bună funcționare a liftului”, se arată în comunicat.

Cercetările continuă în acest caz cu învinuiții în stare de libertate în vederea cercetării întregii activități infracționale și recuperarea prejudiciului.

Purtătorul de cuvânt al Poliției Județene Timiș, Mirela Drăghicioiu, a declarat, sâmbătă, corespondentului MEDIAFAX, că Serviciul de Investigare a Fraudelor al instituției s-a sesizat în cazul recepției finale a construcției noului sediu al Direcției Fiscale a Primăriei Timișoara, lucrarea nefiind finalizată.

„Trei angajați ai Primăriei Timișoara sunt cercetați pentru abuz în serviciu contra intereselor publice deoarece au semnat recepția finală a construcției noului sediu al Direcției Fiscale a Primăriei Timișoara, fără ca un lift să fie montat”, a declarat Drăghicioiu.

Întrebată care este motivul pentru care nu a fost montat ascensorul, ea a răspuns că ancheta este în desfășurare.

Potrivit unor surse din Primăria Timișoara, liftul fusese cumpărat în anul 2010 de fosta administrație a municipiului cu peste 100.000 de lei, bani proveniți din bugetul local.

Conform stirileprotv.ro, clădirea de patru etaje a Direcției Fiscale, inaugurată în 2010, are lift doar în acte, inspectorii Curții de Conturi constatând abia acum lipsa ascensorului.

Sursa citată a afirmat că liftul a costat 150.000 de lei, dar locul unde ar fi trebuit să fie amplasat a fost acoperit cu pereți din rigips, pentru a nu se observa lipsa ascensorului, și că atunci când s-a făcut recepția clădirii renovate cu 3 milioane de lei, reprezentantii Primăriei au tăiat si panglica. Potrivit stirileprotv.ro, vineri, bucăți din lift au apărut sprijinite de clădire, dar nu au rămas acolo mai mult de o oră.

Fostul director al Direcției de Patrimoniu din Primăria Timișoara, cel care a comandat și girat întreaga lucrare, susține că nu are nicio implicare, a arătat sursa citată.